شهرکرد؛

راهیابی 72 دانش آموز چهارمحالی به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور

72 دانش آموز استان چهارمحال و بختیاری، به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 72 دانش آموز مقطع متوسطه دوم این استان به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور در 7 رشته ادبی، فیزیک، کامپیوتر، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، و نجوم و اختر فیزیک راه یافتند.

پوران حق گوی افزود: این تعداد شامل 8 نفر در رشته ادبی (4 نفر ناحیه 2 شهرکرد، یک نفر ناحیه یک شهرکرد، یک نفر بروجن و 2 نفر لردگان)، 4 نفر در رشته فیزیک (3 نفر ناحیه 2 شهرکرد و یک نفر بروجن)، 19 نفر در رشته شیمی (5 نفر ناحیه 2 شهرکرد و 14 نفر بروجن)، 17 نفر در رشته زیست شناسی (10 نفر از ناحیه 2 شهرکرد، 6 نفر از بروجن و یک نفر از فارسان)، 12 نفر در رشته ریاضی (8 نفر از ناحیه 2 شهرکرد و 4 نفر از بروجن)، 10 نفر در رشته کامپیوتر (6 نفر از ناحیه 2 شهرکرد و 4 نفر از بروجن)، و 2 نفر در رشته نجوم و اختر فیزیک (از ناحیه 2 شهرکرد) می باشد.

وی، مجموع برگزیدگان مرحله اول المپیاد علمی در چهارمحال و بختیاری را 44 دانش آموز پسر و 28 دانش آموز دختر اعلام کرد و گفت: برگزیدگان رشته ادبی در استان، 2 پسر و 6 دختر، رشته فیزیک 4 پسر، رشته شیمی 12 پسر و 7 دختر، رشته زیست شناسی 9 پسر و 8 دختر، رشته ریاضی 9 پسر و 3 دختر، رشته کامپیوتر 6 پسر و 4 دختر، و رشته نجوم و اختر فیزیک 2 پسر است.

حق گوی، با بیان برگزاری آزمون مرحله اول این المپیاد، در بهمن ماه سال گذشته (94) در مراکز شهرستان ها و نواحی آموزش و پرورش کشور و استان، اضافه کرد: آزمون مرحلۀ دوم نیز از 7 تا 10 اردیبهشت ماه امسال، به صورت نیمه متمرکز و همزمان با سراسر کشور و به تفکیک رشته های 7 گانه، در شهرکرد مرکز استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزیدگان آزمون مرحلۀ دوم نیز به دوره آموزشی و مرحله نهایی فصل تابستان در تهران راه می یابند.

حق گوی یادآور شد: تراکم برگزیدگان مرحله اول این رقابت علمی در نواحی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان های شهرکرد و بروجن، به دلیل وجود مدارس تیزهوشان استان در این مناطق است.

به گفته وی؛ استان چهارمحال و بختیاری، در المپیاد علمی سال گذشته نیز حائز یک نشان طلا در رشته ادبی و یک نشان نقره در رشته کامپیوتر شد.

گفتنی است: المپیاد علمی دانش آموزی، از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

امسال، سي و چهارمين دوره المپیاد رياضي، بيست و نهمين دوره المپیاد ادبی، بيست و نهمين دوره المپیاد فيزيك، بيست و ششمين دوره المپیاد شیمی، بيست و ششمين دوره المپیاد کامپیوتر، نوزدهمين دوره المپیاد زيست ­شناسي، و دوازدهمين دوره المپیاد نجوم و اخترفيزيك در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ ش-ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار