قم؛

جبهه فرهنگی مکتب اهل بیت(ع) سازش ناپذیر است

مهمترین قشر هدف در برنامه های فرهنگی در کشور، جوانان هستند، همان قشری که دشمنان به شدت به دنبال ایجاد طمع در آنها هستند و به دنبال به دام انداختن آنها هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری و فعالان آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: امسال در شهر و استان قم، نهادهای فرهنگی و اجرایی و خدماتی و زیارتی خدمت رسانی مناسبی به مردم در ایام نوروز ارایه کردند.

وی افزود: بهار به طبع خود، رویش و بالندگی را به ارمغان می آورند و درحالی که عده ای این ایام نوروز را به خوشی می گذرانند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با نگاهی که امام راحل و شهیدان گلگون کفن داشتند عده ای در خدمت طاقت فرسا برای حفظ امنیت و ارامش و راحتی مردم دارند.

امام جمعه قم  خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) خود را از محضر شهر پیامبر و آرامگاه حضرت زهرا(س) و ائمه طاهرین محروم و برای نورافشانی جهان تشیع وارد این کشور شدند و سایر بزرگان با حضور مقدس خود در شهرهای ما در پس هجرت این بانوی بزرگوار قطب هایی برای نشر معارف اجداد طاهرین شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهارکرد: این امامزادگان پیش تر نیز در قم حضور داشتند، ولی احیای بقاع این بزرگان و تبدیل شدن این مراکز به اقطاب فرهنگی توسط امام(ره) و رهبر انقلاب انجام شد و سربازان فرهنگی جبهه انقلاب نیز این ندا را لبیک گفتند.

تولید آستانه حضرت معصومه(س) بیان کرد: این جبهه فرهنگی از جبهه هایی بود که اهل بیت(ع) هیچگاه در این جبهه کوتاه نیامدند؛ در جبهه های نظامی در بسیاری از اوقات آتش بس و توقف اعلام می شد؛ در جبهه اقتصادی نیز گاهی ممکن است ملاحضاتی انجام شود ولی در جبهه ای که اهل بیت(ع) هیچگاه اعلام آتش بس نکردند و ذره ای با شرایط کنار نیامدند در جبهه فرهنگی بود.

وی گفت: مهمترین قشر هدف در برنامه های فرهنگی در کشور، جوانان هستند، همان قشری که دشمنان به شدت به دنبال ایجاد طمع در آنها هستند و به دنبال به دام انداختن آنها هستند.

امام جمعه قم یادآورشد: انشای زیارت جامعه کبیره یک جهاد عظیم فرهنگی علیه دشمن و یک منشور برای شیعیان برای یادآوری مقام و عظمت اهل بیت(ع) عصمت طهارت بود.

وی افزود: در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دنیای امروز شاهد ایثارگری جوانان شیعه در منطقه هستیم و امروز نیز فعالان فرهنگی ما در کشورهای مختلف فعالیت دارند و خوشبختانه صدور انقلاب در همه عرصه ها در سطح جهان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان باید با استفاده از این ایام با شکوه و با عظمت با طریق توسل به اهل بیت(ره) راه های بسته را به روی مردم باز کنند که این کار همیشه در طول تاریخ به خصوص انقلاب و جنگ تحمیلی انجام می شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهارکرد: هرچه عرصه های زیارتی ما رونق گرفت، عرصه هایی که وهابیت گشوده بودند تعطیل شد زیرا این مکان هایی که وهابیت باز کرد چیزی جز خشونت و توحش و از بین بردن میراث های ماندگار اسلامی نبود؛ استفاده از ظرفیت های معنوی به دلیل انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری جوانان و طلاب و مردم فداکار ایران اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار