اهواز؛

ثبت آمار كالاي قاچاق بوشهر به نام خوزستان

فرمانده مرزباني خوزستان از ثبت آمار كالاي قاچاقي استان بوشهر در آمار كشفيات خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار عبداله نظرپور گفت: بيش تر قاچاق وارد شده به استان از مبادي ديلم و بوشهر است كه با كشف اين كالاها، آمار کشفیات آن به نام خوزستان تمام به ثبت رسیده است.

وي كالاي وارداتي قاچاق در حوزه كشفيات قاچاق در خوزستان را شامل لوازم آرايشي، بهداشتي و خوراكي و كالاهاي خروجي شامل اقلام سرمايه اي و مورد نياز مردم از جمله سيمان، سيب زميني، آرد و كود شيميايي عنوان کرد.

نظرپور به خلا موجود در بحث تجهيزات فني در گمركات استان اشاره کرد و اظهار داشت: اميدواريم در بحث راه اندازي تجهيزات در بنادر شادگان، هنديجان و آبادان اقدام و ساماندهي شود.

فرمانده مرزباني خوزستان افزود: امكانات مبارزه با قاچاق در خوزستان همه قديمي و مشكل دار است كه بايد اين تجهيزات به روز شود.

قدرت اله دهقان معاون امنيتي انتظامي استانداري خوزستان نيز در اين كميسيون با اشاره به اينكه موارد قاچاق در استان از نظر كمي زياد نيست خاطرنشان کرد: يكي از راهكارهاي جدي و پايدار مبارزه با قاچاق قدرتمند بودن مردم مرزنشين ما است.

وی بيان اينكه همه گلوگاه هاي خوزستان جانمايي مناسب شده، بیان داشت: بر اساس آخرين برآورد از مشكلات جدي گمركات، انباريابي و جدا شدن سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي، از مجموعه گمرك است كه تصميم گرفتيم كه در كنار همه گلوگاه هاي رسمي عمليات ساخت مكان براي سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي آغاز شود.

صادرات كالاي غير نفتي از گمركات خوزستان سال گذشته به ارزش حدود 6 ميليارد دلار بوده است.

در استان خوزستان 5 بازارچه مرزي شادگان، اروند، شلمچه، چذابه و هنديجان فعال هستند.

انتهای پیام/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.