باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

رژه یگان‌های محمول "اس 300" در تهران؛ ضدهوایی "اس-300" مدافع چه مراکزی خواهد بود؟ + تصاویر

اخیرا موضوعی جدید درباره سامانه "اس 300" مطرح شده است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طرح  خرید و تحویل سامانه موشکی "اس 300" از سال 2007 میلادی به صورت جدی مطرح شد و فدراسیون روسیه در این زمینه چند بار خلف وعده کرد.  

"کرملین"  به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد،  باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی "اس-300 " را به ایران تحویل می‌داد. "مسکو" در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود. 


آیا سامانه


وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود. "ولادیمیر پوتین"  رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین سال 94 با صدور حکمی، ممنوعیت تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد.


** ویژگی‌های  "سامانه موشکی اس 300" 

"سامانه موشکی اس 300" یک سیستم پدافندی است که برای مقابله با موشک‌های سطح به سطح (Surface to Surface Missile) و انواع هواپیماهای جنگنده در برد  200 کیلومتری  کارایی دارد. این سامانه موشکی می‌تواند باعث ایجاد یک گارد هوایی تا فاصله 200 کیلومتری گردد. 

سایت گلوبال سیکیوریتی درباره  "سامانه موشکی اس 300" نوشت: این سامانه یک سیستم دفاع ضد موشکی در برد بلند است که قادر به مقابله و حمله به هواپیماهای جنگی، موشک‌های کروز  و موشک‌های تاکتیکی و ... را در برد 200 کیلومتر دارد.  نوع " S-300PMU2  " یک موشک جدید با سر جنگی بزرگتر و راهنمایی بهتر که طیف وسیعی از اهداف را تا 200 کیلومتر مورد اصابت قرار می دهد. "سامانه موشکی اس 300"  یک سیستم دفاع هوایی برای دفاع از تأسیسات حیاتی دولت و نیروهای مسلح  و مقابله و انهدام  هواپیماهای پیشرفته، موشک های کروز استراتژیک، موشک های بالستیک تاکتیکی و سلاح های دیگر است. 


آیا سامانه


این سایت ادامه داد:  "سامانه موشکی اس 300"  سرعت عمل بالایی برای مقابله با هواپیماهای دشمن (فرضی) دارد و از 4  قسمت  پست فرماندهی (CP   83M6E2 )، شش مجتمع موشکی دفاع هوایی 90Zh6E2 ؛ موشک  دفاع ضد هوایی  48N6E و امکانات و تاسیسات پشتیبانی تشکیل شده است.

البته برخی رسانه های خارجی و وبگاه های صهیونیستی مدعی بودند که فدراسیون روسیه در زمینه تحویل سامانه های موشکی "اس 300"  کنار کشیده و "المانیتور"، "یک روزنامه کویتی" و" یک رسانه صهیونیستی"  از جمله آن  بود. 

سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با  ژنرال "سرگئی شویگو" وزیر دفاع و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور  فدراسیون روسیه در دوماه اخیر با یکدیگر دیدارهایی  داشته اند و دو طرف بر همکاری های نظامی تاکید کرده اند.

یکی از مقامات نظامی ارشد اسرائیل دراین زمینه گفت: «در صورتی که "موشک های اس-300 " به دست ایران بیفتد حتی اگر از آنها علیه ما استفاده نکند، اسراییل را با خطر جدی مواجه خواهد کرد؛ چرا که قدرت بازدارندگی سایر کشورهای منطقه را طی رقابت تسلیحاتی با ایران دو چندان خواهد کرد.» البته بر خلاف مطلبی که "امیر ایشل" مطرح می کند جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال مسابقه تسلیحاتی در منطقه غرب آسیا نیست و بودجه نظامی کشورمان گواه بر این موضوع بوده که  "دکترین نظامی ایران دفاعی است" و این سخنی بوده  که بارها مقامات نظامی کشورمان آن را به صراحت مطرح کرده‌اند.  



**تصاویری قابل تامل از تحویل سامانه موشکی "اس 300" به ایران؟

اما برخی رسانه های داخلی با انتشار تصاویری نوشتند :  بعد از ۹ سال از امضای قرارداد فروش سامانه موشکی " سطح به هوای اس۳۰۰ "  بین ایران و شرکت  "روس آبارون اکسپورت"، این سامانه وارد ایران شد.


آیا سامانه

آیا سامانه



**نظر وزارت خارجه درباره تحویل سامانه موشکی "اس 300" چیست؟

 جابری انصاری سخنگوی وزارت امورخارجه  درباره مراحل تحویل  "اس‌300 "  اظهار داشت: توافقات جدیدی مابین دو کشور ایران و روسیه برای اجرای این قرارداد معوقه حاصل شده است و مرحله نخست این قرارداد مسیر خود را طی کرده است.



*** پایان انتظارات با رونمایی از سامانه موشکی "اس 300" در رژه 29 فروردین 95

اما در رژه صبح روز 29 فروردین 95 ، حضور "سامانه موشکی اس 300" در یگان های محمول قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیا (ص) به همه گمانه زنی ها پایان داد و این سامانه در اختیار ایران قرار گرفت.

رژه یگان‌های محمول

رژه یگان‌های محمول

رژه یگان‌های محمول

رژه یگان‌های محمول


خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: در مراسم رژه نظامی که روز شنبه در جنوب تهران برگزار شد بخشی از تجهیزات سامانه ضدموشکی اس-۳۰۰ روسیه به نمایش گذاشته شد. 

فرانس پرس در ادامه نوشت رسانه‌های ایران با پوشش خبری این مراسم که به مناسبت «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» برگزار شده بود، چند موشک و رادار مربوط به سامانه ضدموشکی اس-۳۰۰ روسیه را که در این مراسم به نمایش گذاشته شده بود، به تصویر کشیدند. 

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا و اسرائیل از روسیه به علت امضای این قرارداد با ایران انتقاد می‌کنند. ایران با داشتن سامانه ضدموشکی اس-۳۰۰ می‌تواند دفاع ضدهوایی خود را در برابر هر گونه حمله احتمالی به ویژه بر ضد تاسیسات هسته‌ای خود تقویت کند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در گزارشی با عنوان «ایران از انواع سامانه اس- ۳۰۰ به مناسبت روز ارتش رونمایی کرد» نوشت: در رژه نظامی بزرگی، که امروز یکشنبه در تهران برگزار شد، سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰، که جمهوری اسلامی ایران از روسیه دریافت کرده بود، رونمایی شد.

سامانه موشکی "اس 300" توان یگان های پدافند هوایی را در برابر تهدیدات احتمالی چند برابر می کند و این موضوع یقینا در روزهای آینده خشم رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا را برمی انگیزد.

گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
مهندسای عزیز سریع دست به کار بشین واس مهندسی معکوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
درودبرایران، درود به رهبر فرزانه و ارتش وسپاه و بسیج و کل نیروهای نظامی، ودرود به کسانی که بفکر خرید همچین سامانه موشکی برای اقتدارایران بودن، بکوری چشم آمریکا و اسراییل وآل سقوط و هرکسی که نمیتونه سرافرازی ماراببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
امیدوارم درچند سال آینده بتوانیم خودمان چنین جنگ افزارهای پیشرفته ای بسازیم و زیاد به کشورهای خارجی وابسته نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
امیدوارم در چند سال آینده بتوانیم خودمان چنین جنگ افزارهای پیشرفته ای بسازیم و زیاد به کشورهای خارجی وابسته نباشیم
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بعد بگید برجام هیچ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
به یاری خدا و تلاش در جهت مهندسی معکوس سامانه اس 300 علاوه بر ساختن این سامانه در داخل و بومی کردن آن دراسرع وقت باید سامانه ای به مراتب بهتر از آن را با استفاده از ظرفیت های علمی و فنی و نیروی انسانی که در داخل کشور اسلامی مان به شکر خداوند وجود دارد بسازیم و متناسب با تهدیدات بهترین های ممکن را بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
تا چشم دشمنان کور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
نتانیاهو از ترس بمیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
انشاالله به امید روزی که سامانه ساخت ایران رونمایی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
آمریکا باید بداند تا ما هستیم ولایت فقیه پابرجاست و تا ولایت فقیه هست اسرائیل باید شبها با چشمان باز بخوابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
افتخار ملی برای فرزندان ایران زمین .به کوری دشمنانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
افتخار ملی برای فرزندان ایران زمین . به کوری دشمنانش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بااقتدارنظامی میتوان امنیت کامل داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
این اتفاق خوش یومی درروز تولدجوادائمه تنها فرزند اقا امام رضا که ولی نعمت کشور ماست مبارک است به رهبر عزیز ومردم همیشه درصحنه تبریک میگویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
درود بر دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام خوشحالیم شاید یه روزی زدیم تو سر عربستان تا دنیا ازشرش راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
نیروهای مسلح برای دفاع از میهن عزیزمان از جان مایه می گذارند
آمریکا و اسراییل هیچ غلطی نمی توانند بکنند.سعودیها هم که فاتحه شون را بایدبخونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
خوشبختانه روسیه و چین تمایل زیادی برای نزدیک شدن به ایران اسلامی از خود نشان میدهند ، البته این تمایل فقط اقتصادی نیست و چنانچه مسولین محترم درست عمل کنند حتی این همکاری در زمینه نظامی مقدور است ،
هرچند هرگز مایل نیستم برای جنگ دست بدعا شوم ، ولی در این اوضاع نابسامانی که شیاطین در عالم بوجود آورده اند ظاهرا اجتناب ناپذیر است و چاره ای نداریم جز آنگه در حد امکان ، نیروهای مسلح و بازدارنده خود را به تجهیزات و ادوات روز تجهیز نمائیم.
خداوندا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بر دشمنان خارجی و داخلی پیروز گردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام خوب بعد از ۹ سال بهمون دادن اره خیلی اتفاق خوبیه ولی ما باید ضرری که کردیم رو از روسیه بگیریم ۹ سال پیش پولو تمام کمال بهشون دادیم پس الان باید چیزای دیگه ازشون بخاطر زیانی که به ما رسوندن بدن باید تانک t90 و سوخو ۳۰ رو ازشون بگیریم متاسفانه در زمینه هوایی تجهیزاتمون کم و قدیمیه فکر کنم s400 هم بگیریم بد نباشه لااقل الان که این روسها رابطه خوبی باهامون دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه یه وام ازدواج هم بهمون بدن دیگه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اگر اقتدار نظامی نباشد امنیت نخواهیم داشت.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر اسرائیل ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
امریکا و نوکرانش عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بکوری آلسعود و صهونیستا دمتان گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
خوب کردن بی سروصدا این سامانه را وارد کردن اسرائیل بخوبی سوپراز میشه
Iran (Islamic Republic of)
a
۲۰:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اونم عجب سوپرایزی قیافه نتانیاهو موقع فهمیدن ماجرا خیلی جالب میشه خخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار