تا پایان کار این دولت، طرح تحول سلامت را ادامه می دهیم

وزیر بهداشت گفت: مهمترین بیماری حوزه سلامت این است که خدمات آن به قیمت روز خریداری نمی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر هاشمی که در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور سخن می گفت در این مورد افزود: این مشکل به این دلیل ایجاد می شود که همه خدمات چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در دست دولت است.

وی همچنین به روسای دانشگاه های علوم پزشکی خاطر نشان کرد: امسال سال آخر فعالیت دولت یازدهم است و طبیعی است ممکن است حرف های زیادی را به اسم نقد بشنویم اما باید بدانیم که این زمان خدمت شاید در آینده در اختیار ما نباشد و باید مثل دونده ای که همه توان خود را در دور پایانی به کار می گیرد، تلاش خود را بیش از گذشته کنیم تا مردم جامعه رفاه بیشتری داشته باشند.

هاشمی در مورد وضعیت برنامه تحول سلامت تاکید کرد: با وجود اینکه در آغاز دولت برای تحقق این برنامه روی همکاری سایر ارگان ها حساب ویژه ای باز کرده بودیم، بار این برنامه همچنان بر دوش وزارت بهداشت بوده است. با این همه ما برنامه طرح تحول سلامت را با تمام توان تا پایان کار دولت پیگیری می کنیم.


تفاهم‌نامه رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان بیش از یک میلیون نفر از همسایگان افغان همچنان روی زمین مانده
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای برای رسیدگی به مشکلات بهداشت و درمان افغانیان مقیم ایران گفت: این مشکلی است که اگر چه قرار بود براساس آن تفاهم‌نامه‌ای با همکاری وزارت بهداشت، وزارت رفاه، دولت و وزارت بهداشت به امضا برسد اما همچنان این تفاهم‌نامه بر زمین مانده و ما می‌دانیم و متوجه مشکلات بیش از یک میلیون نفر از همسایگان افغانی مقیم در ایران هستیم زیرا قطعاً آنها هم نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی هستند و از انصاف به دور است درهای مراکز درمانی مان را به آنها ببندیم.

وی تصریح کرد: برخی از این افراد در خانواد‌ه‌هایی زندگی می کنند که 4 یا 5 نفر از فرزندانشان بیمار هستند  و نیازمند درمان‌اند اما متأسفانه بار مسئولیت همه اینها فعلا بر دوش وزارت بهداشت افتاده در حالیکه قرار بود وزارت کشور و بیمه‌‌ها در این زمینه پای کار بیایند. البته طی چند روز آینده این موضوع را نیز در جلسه‌ای که خواهیم داشت جداگانه طرح می کنیم تا شاید این بار به نتیجه برسیم.

شایان ذکر است بیستمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات درمانی کشور هم اکنون در تهران در حال برگزاری است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.