مکالمات نامحدود موبایلی از سر گرفته شد/ چگونگی استفاده از این امکان را یاد بگیرید

مکالمات نامحدود تلفن همراه که از چندی پیش به دستور رگولاتور متوقف شده بود، بار دیگر از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است یکی از اپراتورهای تلفن همراه بار دیگر امکانی برای استفاده مشترکان از مکالمات نامحدود در نظر گرفته است. براین اساس مشترکان اپراتور اول یا شرکت ارتباطات سیار می‌توانند با شماره‌گیری #1000 * نسبت به فعال سازی این طرح اقدام کند.
 
در قالب این طرح که «مکالمه همراهی» نامیده شده مشترکان می‌توانند براساس کارکرد قبض خود با پرداخت مبلغی از مکالمه نامحدود برخوردار شوند به عبارتی دیگر براساس رقم قبض مشترک به او مبلغی پیشنهاد می‌شود تا به ازای پرداخت مبلغ آن این امکان ایجاد شود که مشترک از 720 دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای رایگان (با تلفن ثابت و یا موبایل همراه اول) بهره‌مند شوند.
 
اما اجرای طرح مکالمات نامحدود به طور گسترده، به سال گذشته برمی‌گردد که اپراتورهای مختلف تلفن همراه با طرح‌های تشویقی مختلف امکانی در نظر گرفتند تا مشترکان با پرداخت مبلغی بتوانند مدتی مکالمه نامحدود درون‌ شبکه‌ای داشته باشند.
 
پس از زمانی نه چندان‌ طولانی این طرح از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار گرفت و دستور توقف آن صادر شد، چرا که به اعلام رگولاتور اجرای این طرح تاثیرات منفی متعددی بر کیفیت شبکه برجای گذاشته بود.
 
در ادامه این روند دفتر مطالعات ارتباطات و فناوریهای نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرد: طرح مکالمه نامحدود درون شبکه ای در سایر کشورهای جهان و در اکثر قریب به اتفاق اپراتورها اجرا می شود و از منظر رگولاتوری اقدامی موجه و کنشی رقابتی محسوب می شود.
 
اجرای چنین طرح هایی توسط اپراتورهای کشور به گفته کارشناسان منافع فراوانی برای ذینفعان اعم از اپراتورها، مشترکان و دولت دارد و طرح های همه - سر - برد محسوب می شود.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این طرح اپراتورها را ضد رقابتی تشخیص داد و دستور لغو طرح مکالمه نامحدود درون شبکه ای همه اپراتورهای همراه کشور را صادر کرد در حالی که به گفته کارشناسان طبق ماده (6) و بند د ماده (18) قانون سیاست های اصل 44، شورای رقابت مسوول تشخیص فعالیت ضد رقابتی است.
 
علاوه بر آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجری مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است حال آنکه این کمیسیون مصوبه ای برای لغو طرح مکالمه نامحدود اپراتورها صادر نکرده است.
 
برخی تحلیلگران معتقد بودند که این اقدام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان طرح تشویقی شده و آثار نامطلوبی را بر اپراتورهای ارتباطی و همچنین درآمد دولت از فعالیت این اپراتورها به جای گذاشته است.
 
البته پس از مدتی مدیر بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در ارتباطات با امکان از سرگیری این نوع طرح‌ها تاکید کرد: طبق پروانه، امکان ارائه طرح‌های تشویقی تعرفه‌ای برای اپراتورها وجود دارد.
 
حسین فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه قطعا لازم است پیش از اجرای طرح‌های تشویقی، اپراتورها جزئیات آن را به رگولاتور اطلاع دهند، گفت: البته طبق پروانه اپراتورها این‌گونه نیست که لازم باشد اپراتور برای ارائه هر طرح تعرفه‌ای، از ما تاییدیه داشته باشند.
 
وی ادامه داد: قطعا اپراتورها می‌توانند همین حالا هم در چارچوب پروانه خود به ارائه طرح‌های مختلف بپردازند، چرا که ما در این زمینه تعیین تکلیف نمی‌کنیم و این امکان وجود دارد که اپراتورهای مختلف تخفیف‌های متنوعی را برای مشترکان در نظر بگیرند.
 
به گفته او این موضوع نیز به بازاریابی و مارکتینگ آنها بستگی دارد و ما تنها برای آنها این شرط را در نظر گرفته‌ایم که کیفیت خود را کاهش نداده و اطلاع‌رسانی دقیق و شفافی برای مشترکان داشته باشند و چارچوب‌های پروانه خود را رعایت کنند.
 
فلاح همچنین یادآور شد: بحث توقف سرویس مکالمات نامحدود هم زمانی اعلام شد که به دلیل افزایش ترافیک و کاهش کیفیت خدمات اعتراضاتی به سازمان منعکس شد.
 
وی عنوان کرد: به دنبال طرح این گلایه‌ها سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواست اطلاعات مربوط به تاثیر این طرح در شبکه خود را اعلام کنند تا ما بدانیم که به عنوان مثال چه تعداد از مشترکان از این طرح استفاده کرده‌اند، اجرای چنین طرح‌هایی چه اندازه در کیفیت شبکه تاثیر گذاشته و چه درآمدی برای اپراتور به همراه داشته است؟
 
مدیر بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ادامه داد: در آن مقطع هم بحث ما این نبود که جلوی اجرای این طرح‌ گرفته شود، بلکه ما بر این نکته تاکید داشتیم که باید شرایط اجرای طرح‌ها به گونه‌ای باشد که موجبات نارضایتی مشترکان از خدمات اپراتور را به همراه نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: البته باید به این مساله توجه داشت که برای ارائه طرح‌هایی از این دست لازم است ابتدا زیرساخت‌های مربوطه از سوی اپراتور فراهم شود که در این زمینه نیز ما جلسات متعددی با اپراتورها داشته‌ایم تا به این نتیجه برسیم که چگونه می‌توان با حفظ کیفیت طرح‌های خوبی ارائه داد تا چه در ایام عید و چه ایام پس از آن، مشترکان بتوانند از تخفیف‌های اپراتور نیز بهره‌مند شوند.
 
فلاح جوشقانی در عین حال از همکاری اپراتورها برای تهیه چارچوبی خاص برای طرح‌های تشویقی خبر داد و گفت: در این قالب تلاش داریم در عین حفظ کیفیت، ضرری هم به سایر اپراتورها وارد نشود.
 
مدیر بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پایان یادآور شد: نکته‌ی دیگر آنکه، در خصوص طرح‌های تشویقی هم، هیچ کشوری در دنیا این‌گونه نیست که این طرح‌ها را به طور تمام مدت ارائه کند، به هر حال طرح‌های تشویقی مربوط به یک دوره زمانی خاص می‌شوند و در زمان ارائه آنها باید مشترک به طور شفاف بداند که تفاوت این سرویس با شرایط عادی از چه قرار است.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهادر
۲۱:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام , لطفا راهنمایی کنید ... من چند روز پیش هزینه برای مکالمه همراهی پرداخت کردم ولی متاسفانه واسه من بسته اینترنتی را فعال کرد ، چطوری باید پیگیری کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
همراه اول 15 هزارشارژ کردم که مکالمه همراهیبگیریم بهم نداد یه اسمس دادم 3 هزارتومن ازم کم شد مگه هزینه اسمس چقده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۷
من الان بسته ی نامحدود شبانه فعال کردم پول ازم کم شد و گقت شما مجاز ب دریافت نمیباشید باز امتحان کردم باز پول ازم کم شد اما بسته ای فعال نشد این هزینه ها کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قلیزاده
۰۰:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
این طرح خیلی خوب بود ازاینکه منتفی شده ناراحتم امیدوارم دوباره برقرار بشه
Japan
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
عقلت کمه تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اصلا جالب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
قبل از این طرح هزینه تلفن من کمتر از ده هزارتومان بود واززمانی که این طرح رو گرفتم حدود ۹ هزار تومان که هر ماه افزایش داشت ولی اینا به کنار وقتی قبض که به صورت اس ام اس میومد چندین برابر این عدد بود و من مجبور بودم پرداخت کنم و به تنها چیزی که از این طرحهای اپراتورها دستگیرم شد این بود که همیشه برد با ایناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
سلا م من چند بار اين طرح را امتحان كردم ولي هر بار مبالغ اضافي وهر وقت تماس با اپراتور ميگيرم توجيه بي مورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اشغال همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دفعه های قبل من 10 میدادم برای یک ماه نامحدود خوب بود ولی الان 30 تومن میخواد من حساب کردم بدون رایگان ماهی 15 هم نمیشه بعد 30 تومن میخوام چیکار ... همراه اول عزیز لطفا مبالغی که واقع بینانه تر هست پیشنهاد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
من دو بار از این پیشنهاد همراه اول استفاده کردم ولی هربار مبلغ قبضم می شد مبلغ مکالمات به بطور عادی انجام دادم بعلاوه پول ثابتی که از من گرفتند. نه تنها مکالماتم ارزانتر نشد بلکه این مبلغ ثابت هم به آن اضافه شد. ظاهرا" در سایت همراه اول میشود مشکلات را پیگیری کرد ولی چندباری که من به این قسمت سایت مراجعه کردم، غیرفعال بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تجربه به من ثابت کرده هیچ وقت به حرف های اوپراتور اول یعنی همراه اول اعتماد نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
از 5000تومن شروع کردن،الانم 20تومن میخوان،نمیدونم این افزایش قیمت طرح از روی کدوم دلیل و منطق ااتفاق میفته!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اولهای طرح خوب بود. واقعا نامحدود بود. الان وقتی براش 720 دقیقه تعیین میکنن، دیگه اسمش نامحدود نیست. تازگیا ندیدم کسی از طرح استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
من تاحالا نگرفتم ونمي گيرم شماهم نگيريد...
ازقديم گفتندچيزمفت سرميشكند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اینا فقط میخوان از مردم بدبخت پول بگیرن.حالا هر دفعه به يه روش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اینا فقط میخوان از مردم بدبخت پول بگیرن.حالا هر دفعه به يه روش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
طرحش مسخره است.به من پیشنهاد 30 هزار تومن داده در حالیکه من قبض 22 تومان بیشتر نشده تا حالا.تازه آوایی که دایمی هستند علاوه بر این قبض باید مالیات عوارض و ...بدن که اگه مثلا 30 تومان فعال کرده باشن 3 تا 4 تومن هم پول این موارد میشه که رو قبض میاد خیلی زرنگ دوستان تنها ی اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سلام خدایی طرحهای ایرانسل خیلی بهتر بود با اینکه خطم همراه اول ولی از طرحش اصلا راضی نیستم لطفا مبلغ کم شود با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
من شارژ کردم نصفش پولی که دادم در ی ماه مصرف نشد اونا فقط سود خودشونا در نظر می گیرند نه مشترک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
بله کاش چند گزینه برای انتخاب میگذاشتن،طرحشون اجباریه یعنی یا 20000تومن شارژ میکنی یا طرح بی طرح ،برای خودشون خیلی سود داره بیچاره مشتری،کاش لااقل انتقاداتمون رو رسانه منعکس میکرد و ازشون جواب میخاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
انگاربچه گول میزنن

من هرچی حرف بزنم ۱۰۰۰۰هم نمیشه

ازمن ۲۲۰۰۰هزارمیخواد. خخخخ
من عوضش کردم به ایرانسل ... شرف داره به همراه اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
مسخرس. ماه پیش 1000 تا گرفتم که نصفش موند و سوخت شد. حالا شده 1440 دقیقه آخه مگه ما مسخرتونیم. این طرح باید انتخابی بشه. یعنی من بتونم حق انتخاب داشته باشم مه چقدر بگیرم نه اینکه نصفش بسوزه.
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
برا من فقط یه گزینه اجباری گذاشته 6600 دقیقه در صورتیکه کل مکالمات قبلم به زور شده 1000 تا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سلام
من با دوستان موافقم.از ایرانسل طرح نامحدود گرفتم100ساعت رایگان ولی ترکوندم20ساعت تونستم استفاده کنم تازه الانم هرچی شارژ میندازم میخوره.من فکر کردم فقط من این مشکل دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
طرح قبلی چون به ضرر مخابرات بود قطع شد
والآن به قول خودشون طرحو برگردوندند
دیدن ضرر داره، براش شرط دقیقه رو اضافه کردن
-
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
خدمات ایرانسل بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اصلا این طرح به صرفه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
افتضاحه فقط روزای اول ایرانسل خوب بود با ۲۰۰ تومان ۲۰۰۰۰تومان صحبت میکردیم تو یک ماه بعدش خرابش کردن واقعاکه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اگر طرح قبلیشون که نامحدود بود رو برگردونن خیلی عالی میشه من 9900 تومان میدادم هر چی می خواستم تو یه ماه حرف میزدم ولی الان چند برابر میگیره ولی نامحدود هم نیستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سلام
چندماه پیش 10000میگرفتن یک ماه رایگان حرف میزدی الان دیگه زرنگ شدن 20000میگیرن فلان دقیقه رایگان میدن واقعا مسخرس ایناکه دم ازرقابت میزنن کجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
زحمت کشیدند 30 هزار باید بدهی. ...چون این 30 هزار هم مکالمه اش محدوده.
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
خیلی مسخرست
-
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
جالیه ایرانسل طرح مکالمه درون شبکه ای رایگان به مبالغ 1000000ریال تا10000000ریال داشت آخه اگه 24ساعت شبانه روز هم صحبت کنیم تمام نمی شود من یه بار4000000ریال مکالمه درون شبکه ای ازایرانسل گرفتم خیلی به خودم فشارآوردم 10000تومان درطول یک ماه صحبت کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
مسخره !!
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
من ۳۴۰۰۰ ثانیه دفعه قبل اعتبار گرفتم که بعد از یک ماه نصفشو تمام کردم تو ماه بعد از من ۶۰۰۰ هزار تومان شارژ بیشتر میخواد که چند ساعت اعتبار بیشتر بده ٬ خوب من که همون ۵۶۶ دقیقش رانصفش را تموم نکردم بعد ماه بعدی چند ساعت اعتبار بیشتر میخام چکار!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
خیلی جالبه رقم درخواستی از من 100000 تومان برای 6600 دقیقه.من تاحالا تو عمرم بیشتر از 40 تومن قبض ندادم.دلشونم خوشه دارن خدمات میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سلام
واسه من 22000 میخواد واسه یک ماه در صورتی که من حداکثر ماهی 10 یا 15 بیشتر استفاده نمیکنم!!!
خیلی گرون و مسخرست با این طرحشون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
این که قبلا هم بود من خیلی وقته استفاده میکردم هر ماه دقیقه و مبلغو میبره بالا برای منم ۱۴۴۰ دقیقه ۲۲۰۰۰ تومن.
اینا هم گیر اورن مارو.
کجا ۷۲۰ دقیقس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سی هزارتومن از من میخواد برای 1980دقیقه،من تو حالت عادی کمتر از این صحبت میکنم با اینکه نامزدم شهرستانِ،ینی حدودا بیست هزار تومن خودشونو گیر آوردم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
من در حالت عادی 10000 تومان شارژ استفادهمی کنم
ولی اپراتور محترم 14000 تومان واسه رایگان کردنش اعتبار میخواد
................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
باحال بود ................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اين اپراتورا كاري نميكنن ك ب ضررشون باشه
من ي بار رايگان كردم بعد ك تموم شد شارژ ك مينداختم تموم ميشد
خيلي مزخرف بود
بعدشم سيمكارتمو عوض كردم
آخرین اخبار