ارومیه؛

ارائه بیش از 485 هزار نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در پادگان‌های آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حـرفه‌ای آذربایجان غربی از ارائه 485 هـزار و 213 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در پادگان‌ها و زندان‌های استان خبر داد.

محسن مددی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه از ارائه 485 هـزار و 213 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در پادگان‌ها و زندان‌های آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد.

وی گفت: این اقدامات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری، خلاف و بازگشت مجدد زندانیان به زندان و در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حـرفه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته با برگزاری 117 دوره آموزشی برای یک‌هزار و 749 نفر، 282 هزار و 788 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به زندانیان در استان ارائه شده است.

مددی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان استان آذربایجان غربی اضافه کرد: هدف از ارائه این آموزش‌ها ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال برای آنان پس از آزادی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار افزود: به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های استان به صورت گسترده ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حـرفه‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سال گذشته به منظور احراز شرایط اشتغال جوانان بعد از خدمت سربازی با برگزاری 89 دوره آموزشی برای یک‌هزار و 428 نفر از پرسنل وظیفه، 202 هزار و 425 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های نظامی و انتظامی استان ارائه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.