گزارش/

تاکسی زرد رنگ پایتخت به کابوس زنان مبدل می‌شود؟! /صحبت‌های تکان دهنده یک قربانی

یک حادثه دلخراش و چندین سوال در ذهن مسافران(خانم) که آیا می توانند به آسودگی سوار تاکسی های تهران شوند؟

تاکسی زرد رنگ پایتخت به کابوس زنان مبدل می‌شود؟! /صحبت‌های تکان دهنده یک قربانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،روز گذشته خبری بر روی خروجی برخی از رسانه ها در فضای مجازی قرار گرفت با این مضمون که چندی پیش دختر 18 ساله ای از سوی دو مرد در یکی از تاکسی های شهر تهران مورد تعرض و آزار و اذیت قرار گرفته است.

حادثه مذکور در ساعت 23:40 دقیقه بیست و ششم اسفندماه سال 94 در خیابان علی آباد از سوی مرکز پیام فوریت های پلیسی 110 به ماموران کلانتری 167 خزانه مخابره شد.

شرح اجمالی حادثه از زبان دختر بزه دیده به شرح ذیل است:در میدان شهدا منتظر تاکسی ایستاده بودم که تاکسی زرد رنگی که یک مرد جوان مسافرش بود و در صندلی کنار راننده نشسته بود در مقابلم ایستاد و من نیز سوار شدم.

وی در ادامه می گوید:مقصد من میدان خراسان بود و مسافر جلویی نیز در پل آهنگ قصد پیاده شدن از تاکسی را داشت، بعداز مدتی راننده تاکسی سر صحبت با من را باز کرد و شروع به سیگار کشیدن کرد،مرد جوان نیز از راننده تاکسی خواست که بایستد چرا که اذعان داشت دود سیگار وی را اذیت می کند و می خواهد که در صندلی عقب بنشیند.

دختر جوان ادامه اظهاراتش به ماموران را اینگونه شرح می دهد:مدتی از نشستن مرد جوان در صندلی عقب و کنار من نمی گذشت که وی از من خواست که شماره تماس خود را به او بدهم،من نیز به وی گفتم که تلفن همراهم خاموش است و شماره تلفنی به او دادم و ناگهان مرد جوان دستش را دور گردنم انداخت وشروع به آزار و اذیت من کرد و بعد از مدتی راننده تاکسی خودرو را متوقف و به صندلی عقب آمده و مرد جوان فرمان خودرو را در دست گرفت.

دختر جوان پس از مدتی به بهانه ایجاد حالت تهوع در خواست آب می کند و مرد جوان با توقف در مقابل سوپر مارکت از خودرو خارج می شود و پس از خروج از تاکسی به داخل سوپر مارکت رفته و درخواست کمک می کند.

پس از دستگیری متهمین و طی بازجویی های انجام شده،راننده تاکسی 44 ساله معتاد به شیشه و مرد جوان 24  ساله که گویا با یکدیگر ارتباط دوستانه ای نیز داشته اند،لب به اعتراف می گشایند.

متهم 24 ساله در بازجویی های فنی و پلیسی،اتهام آزار و اذیت دختر جوان را تایید و اتهام ربودن وی را انکار می کند.

فارغ از تکذیب و انکار متهمین در خصوص قصد ربودن دختر جوان،حادثه مذکور از چندین منظر جرم شناسی،جامعه شناسی،روانشناسی و...قابل بررسی و واکاوی است.

اما آنچه در این حادثه،بسیار تامل برانگیز و تاسف آور به نظر می رسد،حادث شدن چنین رویداد تلخ و تاسف باری در خودروی تاکسی است،بارها و بارها به دفعات از سوی نهادهای ذیربط و دستگاه های متولی انتظامی و شهری عنوان شده که مسافران از سوار شدن بر خودروهای شخصی برای جابجایی و تردد در سطح شهر و استفاده از ناوگان حمل ونقل غیر رسمی اجتناب کنند.

خودروهای تاکسی که بصورت رسمی تحت پوشش تاکسیرانی مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند،در کل کشور با دو رنگ زرد و سبز از دیگر خودروها متمایز می شوند،اکثر قریب به اتفاق مردم برای حصول اطمینان خاطر هر چه بیشتر سعی می کنند حتی المقدرو از خطوط تاکسیرانی برای بهره گیری از خدمات حمل و نقل سواری استفاده کنند،زیرا ذهنیت غالب شهروندان بر این عقیده استوار است که قانونمندی و نظارت سازمانی بر چنین خودروهایی بسیار پر رنگ تر از خودروهای سواری شخصی است.

علیرغم چنین ذهنیتی که البته خلاف واقعیت نیست،بعضا در مقاطع مختلف تخلفاتی از برخی رانندگان تاکسی ها سر می زند که عمده آن به افزایش خودسرانه کرایه ها در مقاطعی خاص از سال همچون ابتدای سال و یا مواقعی که افزایش نرخ بنزین به تصویب می رسد،معطوف می شود.

اما این بار،تخلف بسیار فراتر از افزایش نرخ تاکسی است و متاسفانه خودروی تاکسی که قرار است در حیطه فعالیتی تعریف شده امر خدمات رسانی به عموم مردم را در اولویت قرار دهد،به محلی برای اعمال قبیح و تاسف آور تبدیل می شود.

بدون تردید اخذ پروانه و جواز فعالیت در خطوط تاکسیرانی برای جابجایی عموم مردم مستلزم تامین و تحقق شرایط خاصی اعم از عدم سو پیشینه،تاهل،تعهد،عدم اعتیاد و...است،تمامی موارد مورد اشاره در زمره مولفه هایی است که توامان با یکدیگر،وجاهت فرد متقاضی فعالیت در خطوط تاکسرانی،خطی یا سیار را تصدیق می کند،اما اینکه با وجود فیلترهای مورد اشاره، چنین حادثه تلخی در کلانشهری همچون تهران رقم می خورد،موضوعی است که پرداختن به آن از سوی کارشناسان ذیربط و متولیان امر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد

ضرورت تشدید نظارت های مستمر از سوی نهادهای متولی اساسا یکی از اصلی ترین دلایل نظارت در هر بخش و حوزه ای،پیشگیری از انحراف و ارتقای حداکثری سطح سلامت کاری است.

اتفاق تلخ 26 اسفند ماه و ماجرای تعرض به دختر 18 ساله،زنگ خطری است که می تواند موید لزوم بازبینی در قوانین نظارتی حوزه فعالیت تاکسیرانی تلقی شود.

یکی از الزاماتی که در عرصه مذکور احساس می شود،به نظارت هرچه بیشتر بر روی تاکسی های فعال معطوف می شود.

در واقع امر بعد از طی مراحل اولیه برای اخذ مجوز فعالیت،کنترل و رصد نحوه فعالیت رانندگان تاکسی،نسبت به زمان تشکیل پرونده و فرآیند صدور مجوزکمرنگ تر می شود و در اغلب مواقع جز در مواردی که تخلفی از سوی شاکی خصوصی و یا مسئول خط و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی گزارش نشود،در شرایط عادی فیلترهای نظارتی این حوزه بمانند مراحل ابتدایی اخذ مجوز فعالیت،از حساسیت و وسواس چندانی برخوردار نیست.

نمونه بارز این خلا در انجام آزمایشات عدم اعتیاد بروز پیدا می کند،در شرایطی که مصرف شیشه به دستاویزی برای  اگر نگوییم توجیه اما بهانه برخی مصرف کنندگان در انجام اعمال غیر اخلاقی و غیر انسانی بدل شده، می طلبد دستگاه های نظارتی در بازه های زمانی کوتاه تری نسبت به انجام آزمایشات و تست های عدم اعتیاد بصورت مستمر و در فواصل مختلف اقدام کنند.

بدون شک نباید زحمات و تلاش شبانه روزی رانندگان خدوم و شریف حوزه تاکسیرانی را با عمل مجرمانه عده ای قلیل از افراد فعال در این عرصه  زیر سئوال برد و یقینا احتمال بروز اعمال قبح آمیز و مجرمانه در هر طیف و گروه اجتماعی غیر ممکن نیست،اما نباید از نظر دور داشت که تاکسی ها و رانندگان تاکسی به مثابه مامنی هستند که شهروندان و عموم مردم با آرامش خاطر از خدمات آن استفاده می کنند،لذا تشدید هرچه بیشتر نظارت های سازمانی،اصولی و مستمر،ضرورتی است که باید به نحوی جدی تر در اولویت قرار گیرد،امری که در صورت  افزایش حساسیت ها و دقت نظر  مضاعف از سوی دستگاه های نظارتی،هرگونه تخلف و عمل مجرمانه اعم از لحاظ کردن نرخ های خود سرانه تا اعمالی شوم و تاسف آوری همچون حادثه تعرض به دختر جوان،با بازدارندگی هر چه مطلوب تری همراه خواهد شد.

امید آن می رود خطوط تاکسیرانی و خودروهای فعال در این حوزه،همچنان به عنوان مامنی قابل اطمینان برای تردد مسافران،خدمات سازنده خود را بسان گذشته استمرار دهند و عمل قبیح و تاسف آور برخی افراد ناهنجار و غیر اجتماعی،تلاش شبانه روزی فعالان این عرصه را خدشه دار نکند،امری که با اعمال فزاینده نظارت ها،امکان پذیر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
دیگه تاکسی هم نا امن شده
ای خدا امنیت اجتماعی هم نداریم
چه خاکی بریزیم بالای سرازدست این مسئولین که فقط ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من مدير عامل شركت تاكسي راني بايد بركنار شود كه نظارت بر جامعه تحت پوشش را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام-چه ربطی به ساعت داره گاهی به هردلیلی ادم مجبوره بیرون بره باید جامعه امنییت داشته باشه و صورت مسله رو پاک نکنید.من خودم راننده تاکسی هایی دیدم که معتاد بودن و کلا مشکوک میزدن و سریع پیاده شدم همه این مشکلات ناشی از نبود نظارت و کوتاهی مسولین هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
شما چیکار دارین اون دختر اون ساعت کجا بوده؟؟ ما ادعا میکنیم مملکت اسلامی داریم پس باید امنیت باشه غیر اینه؟؟؟ اصلا چرا به یک فرد شیشه ای مجوز دادن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
بدون شک نباید زحمات و تلاش شبانه روزی رانندگان خدوم و شریف حوزه خودرو های شخصی مشکوک را با عمل مجرمانه عده ای قلیل از افراد فعال در این عرصه زیر سئوال برد و یقینا احتمال بروز اعمال قبح آمیز و مجرمانه در هر طیف و گروه اجتماعی غیر ممکن نیست،اما نباید از نظر دور داشت که خودرو های شخصی مشکوک به مثابه مامنی هستند که شهروندان و عموم مردم با آرامش خاطر از خدمات آن استفاده می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام دختری که مجبور باشه کار کنه در ساعت 23.30 تو خیابان باشه دولت تدبیر و امید به فکر باشه که یک زمانی یه نفر به اسم پدر خانواده کار میکر دحداقل یه خانواده 4 نفره را تامین میکرد ولی الان 4 نفر هم کار کنند زیر این هزینه بالای زندگی عفتشون را به یغما میبرنند لطفا مسئولین این کشور به فکر باشند که امنیت ملی این مملکت خانواده است نه موشک و برجام و یارانه خط قرمز ما باید خانواده باشد یکم در موردش فکر کنید مارا تا کجا با خودتان میبرید ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این گونه مسائل بر میگرده به ضعف قانون ماو عدم نظارت و کنترل در انتخاب اولیه فرد وصدور مجوز برای هر شهروندی دیگه این که اگر در چنین مواردی اشد مجازات درنظر گرفته و در ملاء عام مجازات بشود و کلا" از فعالیت همچنین افرادی در هرمکان عمومی منع بشود طرف و سایر افرادشکر میخورد دیگه از این غلطها بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
در شهر همدان خیلی از راننده تاکسی ها مجرد هستند ولی کسی رسیدگی نمیکنه اگه یکی واقعا ورود کنه و مدارک را تشخیص بده بعدا میفهمه چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اي بابا شايد شيفت شبش بوده پرستار بوده بالاخره يه كار فورسي داشته چرا انقد ذهنتون بده خوب مگه دخترا نميتونن بخاطر برطرف شدن مشكلاتشون هر ساعتي از خونه بيرون بيان ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!حكومت نظاميه آيا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!بدبخت سوار تاكسي شده تازه!!!! جامعه بايد امنيت و نظارتش زا بالاتر ببره !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مجازات ها کافی نیست بیشتر مجازات ها به یک شوخی شبیه است
Germany
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دختر 18ساله
تك و تنها
ساعت 23:30
!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تاکسی ها باید به دوربین داخل اتاق مجهر شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کاملا مشخصه که تنهایی این خانم در ساعات پایانی شب باعث وسوسه شیطانی راننده و دوستش شده است... در عین حال که خلاف یک راننده تاکسی عواقب بدی برای جامعه دارد متاسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این مشکل باید ریشه یابی شود به نظرم نظارت بر رانندگان ناوگان نقلی کاری بسی بیهوده خواهد بود باید هنگام انتخاب این افراد و ورودشان به یک عمومی مثل تاکسیرانی و باید اینها کارت سلامت داشته و این کارت باید سالانه تمدید شوندو طبق اعلام مراجع نظامی رانننده تاکسی معتاد بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اتفاقی کاملا مشابه و البته فجیع تری در مشهد چند وقت پیش رخ داد که با تیتر گرگ های زرد در روزنامه خراسان به چاپ رسید ولی در هر صورت لزوم کنترل بیشتر بر تاکسی ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
ساعت 23:40 دختره 18 ساله :|||||||
این کلمه ها کلا باهم تناقض داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
چقدر بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
دختر18ساله ساعت23/30 تنها پدرها مادرها کجایید
Iran (Islamic Republic of)
IranBoy
۰۸:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چه ربطی داره ... 1 درصد شرایط خاص رو در نظر بگیر که ممکنه برای همه پیش باید تنها بخوای بری بیرون .. تو پایتخت کشور امنیت نداشته باشی وای به حال بقیه جا ها
Germany
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
توجه نگارنده نامه که کل رانندگان تاکسی را زیرسوال برده است رابه چندنکته جلب میکنم
1- نرخ تورم وکلیه اقلام مایحتاج رانندگان روبه افزایش است وبه هیج جای مملکت برنمی خوردوکسی صدایش درنمیآید ولی به محض صحبت ازگران شدن نرخ تاکسی صدای همه درمیآیدخوبست کمی انصاف داشته باشید
2- اینجانب بعنوان یک راننده تاکسی زمانی که میخواستم تاکسی بخرم حراست سازمان کلی تحقیقات درباره خودمم وخانواده ام انجام داد ولی درسالهای نه چندان دور بعلت بیکاری های فراوان بدون هیچ فرایندحراستی کلی مسافرکش های شخصی که اکثرا ازشهرستان ها باحاشیه های فروان واردسیستم تاکسیرانی گردید و .....باز هم انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
مهمترین دلیل این کارهای ناجوانمردانه نبود کار است اکثر جوانان بعلت نبود شغل مناسب و کار مناسب رو به رانندگی تاکسی آورده اند جوان باید در خط تولید کار کند و شب به خانه امده و پس از استراحت برای کار فردا برود استراحت کند ذیگه با خرید تاکسی قسطی دنبال ناموس مردم نگردد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
بهرحال باید همیشه مراقب اینجور آدما باشیم ...واقعاخلی وحشتناک بهرحال اینجور اتفاقات..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
دختر جوان هجده ساله ساعت یازده شب تو خیابان چه کار می کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
خداانشاالله‏ ‏مهدیونو‏ ‏برسونه‏ ‏انشاالله‏ ‏دیگه‏ ‏قیامت‏ ‏بشه‏ ‏دنیادیگه‏ ‏زودتر‏ ‏تمام‏ ‏بشه‏ ‏‏ ‏چقدظلم‏ ‏جنایت‏ ‏بی‏ ‏محبتی‏ ‏و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
از دستگاه محترم قضایی تقاضا دارم با اعدام این دو ابلیس درس عبرتی باشد برای افرادی که نقشه های شوم برای ناموس مردم در سر دارند و با آبروی قشر زحمتکش مسافرکش بازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
تاکسی داران باید از صنف خود به شدت دفاع کنند و حرمت شکنی را نگذارند به حساب تاکسی گذاشته شود حتی سیگاری بودن تاکسیران هم در منظر مردم به اعتبار این سازمان و اعضایش ضربه می زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
وای پس دیگه به کیا میشه اطمینان کرد . ممبعد تو بیابون هم گیر کردیم باید وایسیم اتوبوس BRT بیاد لِه و لَوَرده رسیدن بهتر از ......... رسیدن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
دیگه آدم نمیدونه چیکار کنه فکر کنم باید به خودمونم دزد گیر وصل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
ببخشید ولی اون دخترخانم تنها ساعت ۲۳:۴۰توی خیابون چه میکرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
وقتی زنان بی عفت وبی حجاب در جامعه ظاهر میشن ومردان بی غیرت درککنارشون باهم در خیابون رژه میرن از این بهتر نمیشه تازه اینا اولشه از این به بعد رو نگاه کنید که هر روز بدتر از دیروز.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
بیچاره مردم به کجا داریم میرسیم
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
ای کاش مطلبتونو طوری تهیه کنید که کل مجموعه خدایی نکرده زیر سوال نره بیشترین زحمت برای حمل و نقل شهروندان گرامی بر دوش رانندگان تاکسی در این ترافیک طاقت فرساست با یک مورد اینهمه زحمت نباید زیر سوال برود شمایکه مطلب و نوشتی در یک روز امتحان کنید ببینید چند ساعت میتوانید پشت فرمان بشینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
کمی مشکوک بنظر میاد چراباید دختر شماره تماس بده؟؟؟ اونموقع شب تنها چراباید خیابون باشه... متهمین اگه زور در کارشون بود که جهت تهیه آب درخواستی دختر پیاده نمی شد... متاسفانه دخترهایی هم هستند که جامعه رو به فساد می کشند.
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
همه اینها به خاطر ضعف قانون هست. چرا به کسانی که به نوامیس مردم رحم نمی کنند رحم میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
البته کار این راننده تاکسی وقیح و شرم آوره.اما از اونایی که این دختر خانم شماره اش رو به یه مرد غریبه میده و از اونا آب درخواست میکنه و اونا هم بدون ترس جلوی سوپر مارکت توقف میکنند موضوع رو یه کم پیچیده تر میکنه یعنی اینکه خودش هم مقصر بوده به خصوص اینکه ساعت 11 نصف شب هم بوده.والا من که یه مرد بالغم ساعت 11 شب احتیاط میکنم متعجبم از این دختره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
من که اخرش نفهمیدم چی شد ?
کی رباینده بود? کی راننده بود?
اگه قصد ازار داشتند چه طور برا دختره رفتند اب بخرند?
مرد جوان مگه عقب نبود چه طوری فرمان را دست گرفت?
تو را خدا اگه کلا قصد زیر سوال بردن رانندگان را دارید راه های دیگری هم هست...
من راننده نیستم
ولی اصلا نفهمیدم چی شد کلا خبر مبهم است
به نظر میرسه دختره متهم اصلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
به نظرمن خود دختره باعث ایجاد چنین وضعی شده متاسفانه ارایش وتیپ دختران به گونه ای شده که گویا تازه از مراسم عروسی میایند خوب وقتی پسره شماره تلفن میخاد ایا کسی تعجب نکرد چرا باید شماره تلفن بخواهد اگر قصدش مزاحمت است چرا شماره خواسته؟!!1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
در کل و بدون شک راننده و مرد جوان مجرم و مستحق عقوبت و مجازاتی سنگین هستن . اما با توجه به گفته های دختر جوان , خود او نیز مرتکب اشتباه شده بود ( دختر جوان شرح می دهد:مدتی از نشستن مرد جوان از من خواست که شماره تماس خود را به او بدهم، من نیز به وی گفتم که تلفن همراهم خاموش است * و شماره تلفنی به او دادم * . ) کار این دختر هم اشتباه بود چرا که با این عمل خودش ( دادن شماره تلفن ) چراغ سبزی به طرف مقابل داد و در هر صورت دختر نباید چنین کاری می کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
الان که دیر نشده بردیدوبقیه تاکسی ها روقانونی کنترل کنیدبجای حرف زدن من بیشتر اتومبیل هایی که می بینم چه تاکسی چه شخصی دور براتومبیل رو شیشه دودی کرده آیاپلیس نباید داخل خودرو راببیندیاهمین مردم اگه داخل یه خودرو پیدا باشه میتوانندبه دادکسی برسندیاحداقل طرف مجرم ازترس نگاه مردم داخل خودرو دست به جنایت نمی زنه .کاربدتاکسی وغیرتاکسی نداره مثلا اگه این اتفاق داخل یه مسافر کش شخصی بیفته لابد مقصردختر خانمی که مورد اذیت قرار گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
راننده تاکسی معتاد به شیشه ...؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
خدا رحم کنه، دیگه تاکسی هم جرات نمیکنیم سوار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
به نظرتون رفتار دختره خودش درست بوده اآیا؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
بطور قطع حضور یه دختر در ساعت پایانی شب بدون همراهی پدر یا مادر جای سوال داره و دادن شماره تلفن همراه به طرف ناشناس کاملا اشتباه و باعث اتفاقات بعدی خواهد شد . قطعا رفتار دختر جوان و تنها بیرون ماندن در این ساعات اشتباه و قابل توجیه نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
من موندم دختر ساعت 12شب تو خیابون چیکار ميکرد?بر فرض اینکه حالا کاری داشته اومده بیرون چرا به اون مرد جوان شماره تماس داد?خوب فقط اون مردا که مقصر نیستند این خانوم هم مقصره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سلام بنده راننده تاکسی را میشناسم که چندین فقره سابقه آدم ربایی و تجاوز را دارد وقتی از وی پرسیدم چگونه مجوز گرفته ای گفت کمی گریه و زاری کردم و گفتم من زن و بچه نان میدهم به بنده مجوز دادند و با توجه به شناختی که از وی دارم وی از لحاظ اخلاقی موارد بسیاری دارد
آیا درست است به چنین فردی مجوز داده شود!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
رانندگان قشر زحمت کشیده و انسان های محترم و مودب این جامعه هستن و من که بدی از تاکسی ها ندیدم وجود عده ای خدا نشناس تو هر شغلی وجود داره چه تاکسی چه در شغلهای مختلف .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سلام ممنون از مطلبتون .

بدون شک نباید زحمات و تلاش شبانه روزی رانندگان خدوم و شریف حوزه تاکسیرانی را با عمل مجرمانه عده ای قلیل از افراد فعال در این عرصه زیر سئوال برد و یقینا احتمال بروز اعمال قبح آمیز و مجرمانه در هر طیف و گروه اجتماعی غیر ممکن نیست،اما نباید از نظر دور داشت که تاکسی ها و رانندگان تاکسی به مثابه مامنی هستند که شهروندان و عموم مردم با آرامش خاطر از خدمات آن استفاده می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
مردم ما را چه شده است؟
خداوند عاقبت این ملت را ختم به خیر کند...
United States of America
یک...
۱۱:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
برادر عزیز مردم ما چیزیشون نشده
دختران با ی تیپ و قیافه ای میان تو شهر هرکسی باشه نمیتونه نفس خودشو کنترل کنه
پس بنابراین باید گفت
دختران ما چه شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
دختر جوان پس از مدتی به بهانه ایجاد حالت تهوع در خواست آب می کند و مرد جوان با توقف در مقابل سوپر مارکت از خودرو خارج می شود و پس از خروج از تاکسی به داخل سوپر مارکت رفته و درخواست کمک می کند.
اینشو نفهمیدم یعنی مرد رباینده خودش تقاضای کمک میکنه؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار