تقویم روزانه فوتبال؛

عجیب ترین حکم کمیته اخلاق درباره بازیکن استقلال/تولد کاپیتان سابق بارسلونا

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ 25 فروردین (13 آوریل) رخ داده است، اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.
 
حکم عجیب کمیته اخلاق: یک سال از دو سال بعد 

عجیب ترین حکم کمیته اخلاق درباره بازیکن استقلال/تولد کاپیتان سابق بارسلونا
 
25 فروردین 1394، كميته اخلاق فدراسيون فوتبال كشورمان سرانجام بعد از مدت‌ها كش و قوس، مجازات جاسم كرار را به خاطر مصاحبه تندش عليه فوتبال ايران اعلام كرد. حکمی که بسایر عجیب بود و تا به حال مشابهش دیده نشده بود. 

بر اين اساس، بازيكن عراقي استقلال به مدت يك سال از حضور در ميادين محروم خواهد بود. نكته مهم اما اين است كه اين يك سال، بعد از پايان مدت قرارداد جاسم با استقلال آغاز می شد! به عبارت ديگر او تا وقتی با استقلال قرارداد دارد، محروم نیست اما هر وقت قراردادش تمام شد، بايد برود و براي يك سال حق بازگشت به فوتبال ايران را ندارد.

در نظر گرفتن محروميت براي بعد از پايان مدت قرارداد، پديده‌اي بود كه شايد پيش از اين هرگز در دنياي فوتبال ديده نشده بود!

نكته جالب اينجاست كه قرارداد جاسم كرار با استقلال دو ساله بود، بنابراين محروميتي كه كميته اخلاق براي او در نظر گرفته قرار بود 2 سال بعد  محروم شود. 

البته بی نظمی ها و حاشیه های کرار آنقدر ادامه داشت تا خود استقلالی ها او را اخراج کنند و دیگر کار به دو سال بعد و حکم کمیته اخلاق نرسید.
 
10 گل از یک بازیکن در لیگ انگلیس و ثبت رکورد

عجیب ترین حکم کمیته اخلاق درباره بازیکن استقلال/تولد کاپیتان سابق بارسلونا
 
13 آوریل 1936، تیم لوتون تاون، بریستول راورز را با نتیجه 12 بر صفر در لیگ انگلیس شکست داد در حالی که 10 گل را یک بازیکن با نام جو پین به ثمر رساند. با این 10 گل او رکورددار گلزنی در یک مسابقه در بازی های لیگ انگلیس شد و تاکنون این رکورد دست نخورده باقی مانده است.

پین در فصل قبل به لوتون تاون پیوسته بود و ابتدا یک بازیکن ذخیره بود اما در این مسابقه با توجه به مصدومیت های هم تیمی های خود، در ترکیب ثابت قرار گرفته بود . اما با این 10 گلی که در این مسابقه به ثمر رساند جای خودش را در ترکیب ثابت پیدا کرد و در فصل بعد برای این تیم 55 گل به ثمر رساند.

علاوه بر رکورد پین در این مسابقه ، بدترین شکست تاریخ بریستول راورز و بهترین پیروزی تاربخ لوتون تاون هم رقم خورد.
 
سیصدمین مسابقه جرارد در لیورپول
 
عجیب ترین حکم کمیته اخلاق درباره بازیکن استقلال/تولد کاپیتان سابق بارسلونا

13 آوریل 2008، سیصدمین بازی خود را برای لیورپول انجام داد . او در این مسابقه برابر بلکبرن یک گل هم زد و به پیروز سه بر یک تیمش کمک کرد.

جرارد از سال 1887 و در سن هفت سالگی فوتبال خود را از تیم جوانان لیورپول آغاز کرد و در سال 1997 به تیم اصلی راه یافت. اولین مسابقه استیون برای تیم اصلی لیورپول در نوامبر 1988 برابر بلکبرن بود و سیصدمین بازی اش را هم برابر همین تیم انجام داد. او در این مسابقه گل اول تیمش را در دقیقه 60 به ثمر رساند.

جرارد تا پایان دوران جضورش در لیورپول در سال 2015 جمع بازیهای خود را در این تیم به 710 مسابقه رساند.
 
تولد کاپیتان سابق بارسلونا

عجیب ترین حکم کمیته اخلاق درباره بازیکن استقلال/تولد کاپیتان سابق بارسلونا
 
13 آوریل 1978 کارلوس پویول، کاپیتان سابق بارسلونا متولد شد.

او بعد از شروع فوتبال خود در تیم شهرش در سال 1995 به تیم جوانان بارسلونا پیوست. در سال 1997 ، لویی فن خال او را به تیم اصلی آورد. وقتی پویول 19 ساله بود ، فن خال به او گفت تا موهایش را کوتاه کند اما او از این کار خودداری کرد تا این موها تبدیل به یک علامت ویژه و مشخصه برای وی شد.

پویول تا سال 2014 در بارسا ماند و 593 مسابقه را برای این تیم انجام داد. او از سال 2004 کاپیتان بارسلونا شد. وی ر بارسا شش بار قهرمان لالیگا ، سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ، دو بار قهرمان جام حذفی شد و چندین قهریمانی دیگر به دست آورد.

در سال 2000 او اولین مسابقه خود را برای تیم ملی اسپانیا انجام داد و قهرمانی در جام جهانی 2010 مهمترین عنوان او به شمار می آید. او در مجموع 100 بازی ملی برای تیم ملی اسپانیا انجام داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار