از سوی سازمان غذا و دارو صورت گرفت؛

تقدیر از 3 شرکت برتر پخش دارو

در سومین مراسم ضیافت نوروزی انجمن صنعت پخش ایران که هر ساله به منظور هم اندیشی بین مسوولین و شرکت های خصوصی برگزار میشود سازمان غذا و دارو از 3 شرکت پخش برتر سال 94 تقدیر کرد .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو گفت: ما از این فرصت استفاده کردیم تا  شرکت های پخش دارو که در ارزیابی و رتبه بندی سال 94 حائز رتبه اول تا سوم شده بودند را معرفی کنیم . 

دیناروند در پاسخ به چگونگی انتخاب این شرکت ها گفت : شاخص های فنی و نظارتی مانند شرایط توزیع و انبار به همراه یک چک لیست مفصل توسط معاونت های غذایی و دارویی دانشگاه ها انجام شد که در نهایت شرکت بهستان پخش ، دارو گستر یاسین و آدورا طب به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند . 

وی در اشاره به این موضوع که شرکت های پخش قدیمی با اختلاف امتیاز جای خود را به شرکت های پخش جوانتری داده اند افزود : شاهد این هستیم که  شرکت های پخش تازه تاسیس و کوچکتر درصد رشد بالایی داشته اند و شرایط بهینه ی تولید و توزیع را بهتر فراهم کرده اند اما شرکت های قدیمی همچون داروپخش به دلیل بازسازی سیستم های قدیمی در این ارزیابی امتیاز کمتری دریافت کردند . 

تقدیر از 3 شرکت برتر پخش دارو

در ادامه این مراسم دکتر سید روح الله حسینی مدیر عامل یکی از این 3 شرکت دارویی که به عنوان جوانترین شرکت در این بین رتبه دوم پخش سال 94 را به خود اختصاص داده است گفت : طی 5 سال گذشته از زمان تاسیس شرکت بیشتر از اینکه هدفمان را معطوف درآمدزایی کرده باشیم برنامه اصلی را تحول و نوآوری قرار دادیم و خوشحالیم که این تلاش ها توسط مسوولین دیده شد . 

وی افزود : امیدواریم که با تحولات سیاسی که در عرصه بین الملل ایجاد شده است دست در دست هم بتوانیم رقابت داخلی را به رقابت خارجی تبدیل کرده تا در بازار های جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم . 

حسینی تصریح کرد : ارزیابی بی طرفانه مسوولین سازمان غذا و دارو و معاونت های دانشگاه جای تشکر دارد که باعث ایجاد رقابت سالم در حوزه پخش دارو شده و منجر به افزایش کیفیت میشود و سود اصلی در نهایت به مصرف کننده که مردم عزیزمان هستند تعلق میگیرد .

وی خاطرنشان کرد : امیدواریم با حضور و انگیزه ی شرکت های نو ظهور 2 چالش اساسی که مربوط به افزایش سرعت توزیع دارو و استفاده از ابزار های نوین و به روز سیستم پخش است نیز برطرف شود تا شاهد تبدیل شدن داروخانه ها به انبار دارو نباشیم . 

در پایان این مراسم خدایی رییس انجمن صنعت پخش مشکلاتی نظیر بدهی 2000 میلیارد تومانی داروخانه های دولتی به شرکت های پخش و مالیات ارزش افزوده نسب به مکمل های غذایی و دارویی را مطرح کرد و سلیمی مدیر کل بازگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت و دیناروند معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو که در این مراسم حضور داشتند وعده ی مساعدت دادند . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار