تشویق عامل آرامش و نشاط درکودکان

پاداش به رفتارهای مثبت کودک، علاقه نشان دادن، ابراز صمیمیت و لبخند، نوازش و در آغوش کشیدن از ساده ترین و در عین حال تأثیر گذارترین روش تشویق است.

جعفربای آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان وخانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با تشویق، استعدادهای کودکتان را شکوفا کنید. انجام دادن رفتارهای مطلوب، نیازمند داشتن انگیزه‌ای قوی و مؤثر است.

این آسیب شناس با بیان اینکه انگیزه‌ها به نوع درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند، گفت: بطور معمول، کودکانی که انگیزه درونی جهت انجام دادن رفتارهای مناسب ندارند، تشویق، می‌تواند حرکتی برای ایجاد این انگیزه برای کودک شود.

بای بیان کرد: والدین باید به کودک خود کمک کنند تا کودک بیاموزد چگونه با مشکلات خود رو به رو شده و در هنگام بروز شکست درسی یا غیر درسی به آسانی ناامید نشود.

وی در پایان گفت: ذات انسان به گونه‌ای است وقتی در انجام امور مورد تشویق قرار می‌گیرند، معمولاً در صدد برمی‌آیند تا آن امور را بهتر انجام دهند. بدون تردید، تشویق و ترغیب از مهم‌ترین رکن‌های روان شناسی تربیتی و عامل مؤثر در تحریک انگیزه پیشرفت و عملکرد فرد محسوب می‌شود. پس تشویق کردن، نه تنها موجب تقویت و پرورش رفتارهای مثبت می‌شود بلکه آرامش و نشاط کودک را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار