نقش دانش بنیان ها در تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی/ دانشجویان عزم جدی در مسیر اقتصاد مقاومتی دارند

با اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور تولیدات داخلی و آمار اشتغال افزایش یافته و چرخه اقتصاد رونق می گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مقام معظم رهبری سال 95 را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری فرمودند تا مسئولین با کمک مردم شهید پرور از اقتصاد کشور ما و حمایت از تولیدات داخلی در جهت ایجاد اشتغال و رشد روزافزون اقتصاد کشور در همه زمینه‌ها باشند.

اقتصاد مقاومتی می تواند سبب استقلال کشورمان از دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی باشد و این مسئله جز با خرید کالاهای داخلی و حمایت از تولید کننده در جهت بالا بردن آمار اقتصاد کشور و افزایش اشتغال در بین‌ آحاد مردم جز با ارائه برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه مسئولان زیربط حاصل نمی‌شود. 

اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه در مقابل کشورهای غربی با استفاده از توان داخلی ایستادگی کرده که انجام دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی به نوعی اجرای امر به معروف و نهی از منکر است .

دانشجویان که همیشه در جبهه‌های سیاسی و مردمی حضور داشتند توانستند نتایج قابل قبولی از فعالیت‌های مقاومت در راستای آرمان‌های نظام و توصیه‌های رهبری به ارمغان بیاورند این بار هم بایستی در راستای ترویج و آگاهی از اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند.

دانشگاه بستر توسعه فرهنگ و آگاهی‌بخشی به جامعه است که به وسیله سربازان این نظام که لباس دانشجویی بر تن کرده‌اند هدایت شده و دانشجویانی که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند وظایف سنگینی از آبادانی صنعت کشور بر دوش دارند.

دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها می‌تواند یک اقتصاد مقاومتی به حساب آمده و دانشجویان در دانشگاه‌ها با مطالعه و تحقیق در این حوزه هم‌چنین سایر حوزه‌های علمی راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی را هموار سازند.

امروزه علم دانش‌بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مفید و سودمند بوده و به خوبی توانسته راه‌های تکیه بر تولیدات داخلی را در دانشگاه‌های کشور آموزش و برای عملی سازی در سطح جامعه فراهم سازد.

دانشجویان تهران از نقششان در اقتصاد مقاومتی می گویند
 محمد حسنی دانشجوی رشته مهندسی برق با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصادمقاومتی به اقتصادی می‌گویند که سبب پیشرفت درون زاد کشورمان شود که این پیشرفت باید منوط با حرکت جوانان و علی‌الخصوص دانشجویان کشور به وسیله علم و فناوری بومی صورت بگیرد. 

وی بیان کرد: با تلاش دانشجویان و جوانان این مملکت با توجه به اتفاقات رخ داده در دنیا ما می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را در کشورمان جاری کرده و روابط خودمان را با سایر کشورهای دنیا حفظ کنیم. 
                                                                                                                                این دانشجوی رشته مهندسی برق با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای ما لازم و ضروری است افزود: در اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولیدات داخل می توان باعث پیشرفت اقتصاد درونی شد که این امر جز با تلاش و کوشش دو چندان دانشجویان و مردم عزیز محقق نمی‌شود. 

وی در پایان گفت: در انجام اقتصاد مقاومتی که دستور مقام معظم رهبری است سختی‌هایی وجود دارد اما مردم ما در طول این 38 سال به همه دنیا نشان دادند که با تمام قوا پای این انقلاب و سختی ها ایستادگی می‌کنند. 

علی سعادت دانشجوی رشته پزشکی در این باره گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که ما باید در کشور یک نظام منظم اقتصادی داشته باشیم که در آن تهدیدات خارجی هیچ تاثیر منفی بر اقتصاد کشورمان نداشته باشد. 

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در آن سعی می‌شود به جای استفاده از کالاهای خارجی تولیدات داخل را مصرف کرده تاکمک بزرگی به تولید کنندگان و کارآفرینان داخلی شود که این مساله فرصتی در جهت افزایش اشتغال جوانان ایجاد می‌کند. 

این دانشجوی پزشکی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی قطع ارتباط با سایر کشورهای دنیا نیست،‌افزود: در اقتصاد مقاومتی موتور متحرکه اقتصاد کشورمان به وسیله حمایت از تولیدات کارخانه‌های داخل کشور با برنامه ریزی مسئولین میسر می‌شود . 

سعادت در پایان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی باید همه مردم ما با یکدیگر متحد شده و با تمام قوا و صبوری در مشکلات مسائل مختلف خود و کشور را مرتفع کنند. 

حسین زینلیان دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در باب اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مهمترین مساله در سال جدید است که رهبری آن را مطرح کرده که متاسفانه تا این با مساله اقتصاد مقاومتی کغریبانه برخورد شده است.

وی بیان کرد: مردم ما به عنوان کسانی که در تمام این 38 سال پای این انقلاب و نظام مقدس ایستاده‌اند مسئولین نیز باید در جهت احیای اقتصاد مقاومتی گام های بزرگتری بردارند.

گفتنی است، اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی یک مسئله شرعی و لازم است که اجرای آن به وسیله مسئولین همان انجام عمل مقدس امر به معروف و نهی از منکر است که باعث چرخیدن چرخ اقتصاد کشور می شود. 

گزارش از حمید جنیدی مقدم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار