ساری،

خشت های مهربانی +تصویر

تکمیل و ساخت مسکن سه معلول روستای اروت در ساری به 70 میلیون تومان کمک خیران نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، هر روز ده ها خانه در شهرمان ساخته می شود که هر کدام ده ها راز نگفته در خود دارد، خانه خانم موسوی یکی از این خانه هاست.

خانم موسوی مادر سه پسر معلول با نام های محمد 17 ساله، پویا 14 ساله و افشین 9 ساله است که روزگار را به سختی می گذرانند.

این بانو از سختی نگهداری فرزندان معلولیش گفت و از درآمدی ناچیز که کفایت هزینه های سنگین سه معلول را نمی کند و فرزندانی که چشم به در خانه دوختند تا شاید دستی از مهر آن را به صدا در آورد و امید به آینده ای بهتر را نویدشان دهد.

خشت های مهربانی

این بچه ها حرف نمی زنند، تنها پوریاست که می تواند کمی حرف بزند، کمی نقاشی کند و کمی بنویسد در دفتر مشق هایش آرزوهایش را؛ رفتن به پابوس امام رضا، داشتن یک گوشی و سقفی که سالهاست آرزویشان شده است.

خشت های مهربانی

خشت های مهربانی

خشت های مهربانی

مدیر موسسه خیریه خیمه گاه اهل بیت در چهاردانگه ساری، که دو سالی است این بانوی جوان را در روستای اروت، یکی از توابع چهاردانگه شهرستان ساری، شناسایی کرده، پس از آشنا شدن با سرگذشت او و فرزندانش که به بیماری راشیتیسم مبتلا هستند آنها را زیر چتر مهر خود قرار داد و با انتقال این خانواده به شهرستان ساری، خانه ای را برای آنها اجاره کرد تا یکی از چند آرزوی فرزندانش را محقق کند.

خانم علیزاده با بیان اینکه قطعه زمینی را جهت ساخت خانه برای این خانواده دلسوخته در نظر گرفته است، گفت: خیران ساروی هم پای کار آمدند و 15 میلیون تومان برای ساخت این خانه مهر تا کنون هزینه کردند.

خشت های مهربانی

وی با بیان اینکه ستون ها و سقف این خانه تا کنون ساخته شده افزود: 70 میلیون دیگر نیاز است تا این خانه تکمیل شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه ای سه جانبه میان خیران مسکن ساز، اداره کل مسکن و شهرسازی و سازمان بهزیستی استان، این سازمان نهضت ساخت مسکن برای معلولان را از 5 سال قبل، آغاز کرده است، خانواده خانم موسوی را مشمول این قانون عنوان کرد و گفت: برای این خانواده ها، که مسکن آنها در محوطه شهری در حال ساخت است، 30 میلیون تومان وام بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی تعلق می گیرد و انتظار می رود مابقی هزینه ها توسط خیرین تامین شود.

خشت های مهربانی

قلندری تعداد خانواده شهری شناسایی شده بالای 2 معلول، در مازندران را 135 خانواده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه 126 خانواده بالای 2 معلول روستایی نیز تا کنون در استان توسط سازمان بهزیستی شناسایی شده است، افزود: برای این خانواده ها 18 میلیون تومان وام بلاعوض و 14 میلیون تومان وام با بهره 4 درصدی در نظر گرفته شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی مازندران با بیان اینکه مساعدت های این سازمان برای ساخت مسکن معلولان کفایت نمی کند، افزود: نیاز است تا خیران مسکن ساز برای مرتفع شدن مشکل مسکن آنها، به کمک این قشر آسیب پذیر جامعه بیایند.

خشت های مهربانی

تا کنون 3 هزار و 151 معلول در استان صاحبخانه شدند که 460 معلول دیگه همانند محمد، پوریا و افشین همچنان چشم انتظار کمک خیران هستند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساری ، خشت ، مهربانی ، تکمیل ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار