آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف در 9 مسجد گچساران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از آغاز ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در 9 مسجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل افزود: در مراسم معنوی اعتکاف می‌‏توان خانه دل را از اغیار تهی کرد و نور محبت‏ خدا را در آن جلوه‌گر ساخت.

وی با بیان این‌که اعتکاف یکى از سنت‌‏هاى حسنه و مستحبات اسلامى بوده که پس از پیروزى انقلاب اسلامى احیاء گردید، افزود: اعتکاف زمینه توبه و بازگشت ‏به قرآن و معنویت، بازگشت‏ به دعا و استمداد از عالم غیب، بازگشت از «خودمدارى‏» به ‏«خداگرایى‏» بوده و آن‌ها که مسئولیت‏‌هاى حساس‏‌تر و بزرگترى دارند، بیش از دیگران به اعتکاف و خودسازى نیاز دارند.

ملکوتی‌اصل با اشاره به آغاز ثبت‌نام اعتکاف در 9 مسجد این شهرستان ابراز کرد: از این تعداد مساجد با توجه به استقبال مطلوب بانوان تعداد 8 مسجد برای بانوان و یک مسجد نیز ویژه آقایان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران ادامه داد: مسجد صاحب‌الزمان(عج) برای آقایان و مسجد امام حسن مجتبی(ع) باغ فردوس، مسجد دانشگاه آزاد اسلامی، مسجد شهیدان، مسجد امام حسن(ع) طالقانی، مسجد موسی‌بن جعفر(ع) کیامرثی، مسجد امام سجاد(ع) محله لبنان، مسجد امام صادق(ع) سه‌‌راهی و مسجد امام خمینی(ره) کارکنان برای بانوان در نظر گرفته شده است.

ملکوتی‌اصل با اشاره به آمادگی این مساجد برای میزبانی از یک‌هزار و 500 نفر معتکف در شهرستان تصریح کرد: علاقمندان برای حضور در این مراسم معنوی تا روز چهارشنبه می‌توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی و یا شناسنامه بدون پرداخت هزینه، به مسجد مورد نظر خود مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به حضور افزون بر یک‌هزار نفر از مردم گچساران در مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته گفت: اجرای برنامه‎های دینی و معنوی از جمله محافل انس با قرآن، کلاس‌های قرآنی، اجرای طرح قرآن در زلال اعتکاف، مداحی و قرائت دعا و برگزاری مسابقات فرهنگی برای معتکفان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفان است.

ملکوتی‌اصل  یادآور شد: در طول این ایام مبلغانی در مساجد طرح اعتکاف استقرار می‌یابند و به بیان احکام شرعی و الهی و برگزاری نماز جماعت می‌پردازند.

سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب معروف به ایام‌البیض و اعتکاف است.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: ثبت نام ، مراسم ، اعتکاف ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.