اهواز؛

رامهرمز هم از طوفان و سیل در امان نماند

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: طوفان و سیل به بخش کشاورزی این شهرستان 35 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید محمدرضا حسنی بیان داشت: بارش باران، تگرگ و تندبادهای شدید باعث وارد آمدن بیش از 35 میلیارد تومان خسارت جدی به مزارع گندم، جو، کلزا، سبزی، صیفی، انبار علوفه، جایگاه‌های دامپروری، جاده بین مزارع، زهکش‌ها، کانال‌ها و انهار کشاورزی شد و بخش عمده‌ای از مزارع گندم شهرستان براثر طوفان و سیل دچار آبگرفتگی و غرقاب شدند.

وی افزود: کار‌شناسان کشاورزی از‌‌ همان ساعات اولیه وقوع طوفان و در ایام تعطیل در محل حاضر شدند و نسبت به تعیین برآورد اولیه خسارت‌ها اقدام نمودند.

حسنی تصریح کرد: این سطح از خسارت‌ها تخمینی از مشاهدات مستقیم و برآورد اولیه بوده و قطعاً سطح خسارت‌ها ادامه‌دار بوده و از این میزان رقم بالا‌تر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز اظهار داشت: ضرورت دارد نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی قبل از اینکه آثار خسارات از بین برود برای تعیین درصد خسارت به مناطق سیل‌زده رفته و اهتمام لازم را انجام دهند.

وی اذعان کرد: برای کاهش آثار خسارات از لحاظ مادی و معنوی لازم است همه مسئولان استانی و شهرستانی باتلاش و پیگیری، معوض‌های جبرانی را برای خسارت دیدگان در نظر بگیرند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.