ساری،

ادامه تلاش برای رفع آلودگی رودخانه تجن ساری

تلاش برای رفع آلودگی رودخانه تجن ساری و نجات آبزیان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رییس اداره محیط زیست ساری گفت : نشت گازوییل از لوله انتقال در بستر رودخانه تجن ، با متوقف شدن انتقال گازوییل از این لوله به طور کامل مهار شد.

فغانی افزود : کارشناسان اکنون با تشکیل گروههای ویژه ، در حال بررسی میزان آسیب های زیست محیطی از محل نشت گازوییل در رودخانه تجن تا دریا هستند.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال نیز با اشاره به اینکه با متوقف شدن انتقال سوخت از این لوله ، مشکلی برای توزیع سوخت در استان وجود ندارد گفت : مواد سوختی مورد نیاز تا 10 روز آینده تامین است و در صورت نیاز ، توزیع گازوییل با تانکر انجام می شود.

رشیدی افزود : برای پیشگیری از آسیب دیدگی لوله انتقال نفت خام که کنار لوله آسیب دیده قرار دارد، نیروهای عملیاتی با بستن والوهای دو طرف این خط لوله ، امنیت لازم این خط را در برابر فشار احتمالی سیلاب تامین کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون گروه عملیاتی در حال ترمیم خط لوله آسیب دیده هستند میزان نشت گازوئیل به داخل این رودخانه را در بررسی های اولیه بیش از 20 هزار لیتر اعلام کرد و گفت : برای تسریع در رفع آلودگی این رودخانه عصر امروز ماشین آلات و تجهیزات لازم از شاهرود وارد ساری می شود.

بخشی از خط انتقال گازوییل در منطقه پایین دزای ساری عصر دیروز بر اثر بارش سیلابی و حرکت سنگها در بستر رودخانه تجن تخریب شده بود که نشت گازوییل را به همراه داشت.

نشت گازوییل به رودخانه با تلاش شبانه روزی 30 نفر از مهندسان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال مهار شده بود

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، تلاش ، رفع ، آلودگی ، رودخانه ، تجن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار