بودجه 95 چه میزان منطبق با اهداف اقتصاد مقاومتی است؟

برخی کارشناسان معتقدند لایحه بودجه 95 که این روزها در مجلس بررسی می شود منطبق با اهداف اقتصاد مقاومتی است و برخی نیز فاصله ای بین این دو می بینند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در برنامه تیتر امشب دو دیدگاه متفاوت در خصوص میزان انطباق بودجه سال 95 بر اهداف اقتصاد مقاومتی مطرح و بررسی شد.

بر این اساس ندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی که معتقد است بودجه 95 با توجه به رویکردها با اهداف اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد و تنها از جهت امکان و اعتبار تفاوت دارد که از سر ناچاری بوده است.

کاتب نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی اما نظر متفاوتی دارد و معتقد است افزایش هزینه ها در بودجه از سال 92 به بعد وضعیت اقتصاد  را در آینده با چالش مواجه می کند و به طور نمونه بودجه سال 95 نسبت به سال قبل به میزان 37 هزار میلیاردتومان افزایش هزینه داشته است و این امر با اهداف اقتصاد مقاومتی و کوچک شدن دولت همخوانی ندارد.

ندیمی این افزایش هزینه ها در بودجه را اجتناب نا پذیر دانست و ادامه داد: این افزایش هزینه ها در غالب افزایش حقوق سالیانه واعمال رتبه بندی معلمان بوده است.

کاتب در ادامه افزود:باید پیش بینی های دولت به صورت منطقی و واقع بینانه باشد به طور مثال در سال 94 از 25 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شده فقط 2 هزار میلیارد تومان محقق شد و در سال 95 نیز این رقم 27 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در صورت عدم تحقق سبب کسری بودجه و انحراف از اهداف اقتصاد مقاومتی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه واقع بینانه به شرایط پیش بینی می کنم در سال جاری تغیرات خاصی در افتصاد نخواهیم داشت.

ندیمی با رد این ادعا تصریح کرد:همه ارکان اقتصادی نظام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد تغییر مثبت به میدان خواهند آمد.

ندیمی در خصوص بحث تعیین قیمت بنزین گفت: نگاه کمیسیون تلفیق به این موضوع نگاه معیشتی مردم است و در بودجه سال 95 مدیریت قیمت و سهمیه بنزین به خود دولت سپرده شده است.

کاتب در این خصوص تصریح کرد:نگاه چند نرخی به قیمت بنزین علاوه بر مشکلات خاص خود ، فسادآور است و با اقتصاد مقاوتی که بر شفاف سازی تاکید دارد مغایرت دارد.

لازم به ذکر است وضعیت قیمت بنزین در بودجه 95 و چگونگی واگذاری اختیار تعیین قیمت و سهمیه آن به دولت فردا در صحن علنی بررسی و تعیین تکلیف می شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
اين حرفا فقط برا مردمه و گرنه برا مافيا هاى كه بعضی از آنها كار مى كنند سود آور و بسيار درست جوانان نتون ازدواج كنن بسيار خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
باسلام مگه توکشورمااقتصادی هم مونده که بعدش منطبق بااقتصادمقاومتی باشه مسؤولین چشمهاشون روبازکنن مردم زیربارسنگین وضعیت بداقتصادی خردشدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
باسلام مگه توکشورمااقتصادی هم مونده که بعدش منطبق بااقتصادمقاومتی باشه مسؤولین چشمهاشون روبازکنن مردم زیربارسنگین وضعیت بداقتصادی خردشدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
ميگم اين اقتصاد مقاومتي و رياضت و بهشت رفتنها، فقط واسه داخل کشوره؟ يا اعراب که سروران ما هستند هم با اين سختيها حال ميکنن!
آخرین اخبار