با موافقت نمايندگان صورت گرفت؛

اختصاص 18 هزار ميليارد ريال برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد

با موافقت نمايندگان 18 هزار ميليارد ريال برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد اختصاص داده شد.

اختصاص 18 هزار ميليارد ريال برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمايندگان در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 31 فروردين ماه) مجلس در جريان بررسی لايحه بودجه سال 95 كل كشور  با الحاق متنی به تبصره 7 بخش هزينه‌ای لايحه بودجه سال 95 كل كشور را بعد از بررسی تصويب كردند.

به موجب این مصوبه، به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مکلف است نسبت به تادیه ۱۸ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال ۹۵ اقدام کند تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود. رقم مزبور در حساب‌های فی مابین دولت و این صندوق منظور می‌شود، بند مذکور جایگزین جدول ۱۸ پیشنهادی دولت می‌شود.

نمایندگان همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران را مکلف کردند نسبت به استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی از‌‌ همان مواد و قطعات وارداتی موضوع مواد ۶۶ و ۶۸ قانون امور گمرکی مصوب ۲۲آبان ۹۰ ظرف مدت ۱۵ روز از محل تنخواه دریافتی از خزانه که تا پایان سال تسویه می‌کند، اقدام کند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع فولادسازی و همچنین پیشگیری از صادرات مواد خام معدنی، دولت را مکلف کردند با افزایش خقوق ورودی وردات محصولات فولادی و نیز عوارض صادرات مواد خام معدنی مرتبط با زنجیره تولید فولاد به میزان دو و نیم درصد، صد درصد منابع حاصله را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد اختصاص دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار