دانشگاه جامع امكان برگزاری دوره های دكتری و كارشناسی ارشد را ندارد

رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی گفت: این دانشگاه بر حسب ماموریت آموزشی خود، امكان برگزاری دوره های كارشناسی ارشد و دكتری را ندارد.

محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر، افزود: مأموریت علمی دانشگاه جامع علمی كاربردی، تربیت كارشناس و تكنسین است و بر همین اساس امكان برگزاری دوره های كارشناسی ارشد و دكتری را نداریم. در صورتیکه دوره ها به صورت پروژه ای یا در قالب طرح هایی تعریف شوند، شرایط برگزاری این دوره ها فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا مسئله ادغام در دانشگاه های علمی كاربردی انجام می شود یا نه، گفت: مسئله ادغام واحد های دانشگاه علمی كاربردی، مسئله ای قدیمی است كه در دولت قبل بیان شده بود و به كلی این موضوع را تكذیب می كنم.

اخباری اشاره ای هم به برنامه ششم توسعه كرد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، مقام معظم رهبری بر عملی كردن علوم دانشگاهی تاكید داشتند كه در همین راستا دانشگاه علمی كاربردی پیش قراول این طرح است.

رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی با تاکید بر مهارت محور بودن آموزش های این دانشگاه، خاطرنشان کرد: آموزش های دانشگاه علمی كاربردی بر مبنای آموزش های مهارتی است. بر همین اساس،  17 تا 18 درصد دانشجویان دانشگاههای کشور در حال گذراندن دوره های آموزش مهارت محور هستند که طبق برنامه ششم توسعه، تعداد دانشجویانی که باید آموزش مهارت ببینند به 35 درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار