سیب زمینی یاری مسئولین را می طلبد

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت: وزارت جهاد کشاورزی بهتر است برای افزایش صادرات محصولات فرآوری شده، وام های کم بهره در اختیار صنعت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با توجه به آنکه وزیر جهاد کشاورزی طی چند روز اخیر از به صرفه نبودن صادرات برخی  محصولات کشاورزی همچون سیب زمینی خبر داده ،به سراغ رئیس انجمن سیب زمینی کاران رفتیم تا نظر ایشان در این باره با خبر شویم: 

رحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: صادرات خام سیب زمینی صرفه اقتصادی چندانی ندارد و بهتر است که بیشتر فرآوری این محصول که ارزش افزوده بالایی دارد، به بازارهای هدف صادر شود.
 

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بهتر است برای افزایش صادرات محصولات فرآوری شده، وام های کم بهره در اختیار صنعت قرار دهد تا با گسترش صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش ارزش افزوده درآمد حاصل از صادرات، اشتغال پایدار هم افزایش یابد.

نیازی با اشاره به صادرات محصولات فرآوری شده، بیان کرد: درحال حاضر، صادرات محصولات فرآوری شده به کشورهای همسایه صورت می گیرد اما لازم به ذکر است که میزان صادرات آن بسیار ناچیز است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران، در خصوص یارانه صادراتی به سیب زمینی کاران بیان کرد: تا کنون بخشی از یارانه صادراتی 150 تومانی هر کیلو سیب زمینی به صادرکنندگان پرداخت شده و مابقی آن درحال پرداخت است و باید گفت که این امر می تواند تاثیر بسزایی در افزایش صادرات داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
شرکتی که بخواهدسیب زمینی راتبدیل به فراورده کندوچیپس وغیره صادرکندبایددولتی باشدکه به فکرکشاورزباشدیاخصوصی که به فکرجیب خودوتعدیل نیرودرکنارافزایش بهره وری وکاهش هزینه وبسته بندی شیک وورودبه بورس هست.اگرمسئول خصوصی باشدکمک میکندیاخیر.اصلن بخش خصوصی باواژه خیرخواهی بیگانه هست درواقع هرساله بخاطربخش خصوصی خیلیهاضررمیکنندچون دوست دارن ازدولت خیرببینن ودولت داردهمه چیزرابه بخش خصوصی میدهدبه غیرازسیاست خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا متاسفم
آخرین اخبار