اگر آمریکا بخواهد، طالبان ظرف شش ماه نابود می شود

ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده است که اگر آمریکا بخواهد گروه طالبان در شش ماه نابود خواهد شد.

اگر آمریکا بخواهد، طالبان ظرف شش ماه نابود می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال دوستم در مصاحبه با تلویزیون آشنا صدای آمریکا در واکنش به حمله مرگ بار روز سه شنبه در کابل گفته است که پنتاگون باید در رابطه با طالبان تصمیم قاطع بگیرد.

وی خاطر نشان ساخته که اگر پنتاگون با جدیت علیه طالبان عمل کند این گروه در ظرف شش ماه نابود خواهد شد.

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به عاملان حمله تروریستی کابل بیان داشت: "همراه این افراط گراها، با این جاهل ها، همراه این آدم کش ها" نرمش نتیجه ای نداشته و پیشنهاد وی به مقامات نظامی ایالات متحده این است که در مورد افراط گرایان تصمیم قطعی بگیرند.

ژنرال دوستم افزوده که وی در گذشته نیز به سازمان استخباراتی پاکستان" آی اس آی" درس داده و "اگر رییس جمهور اجازه بدهد" او حاضر است که انتقام کشته شدگان رویداد کابل را بگیرد.

وی همچنین گفته است که تصمیم دارد عازم واشنگتن شود و در دیدار با مقامات نظامی ایالات متحده، آنها را از خطرات و تهدید های تندروها در افغانستان و منطقه آگاهی بیشتر بدهد.

او اظهار داشته که اگر دوست‎های بین المللی افغانستان بر پاکستان فشار بیاورد، و آمریکا نیز کمی جدی تصمیم بگیرند طالبان در میدان جنگ با شکست روبرو شده و در آن صورت به میز مذاکره حاضر خواهند شد.

ژنرال دوستم تاکید کرده است که ناتو و آمریکا باید در برابر افراط گرایی قاطع باشند و "یک سیاست روشن" داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۰۸:۰۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا