ظریف توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را امضا کرد

محمدجواد ظریف به همراه رهبران 170 كشور جهان، توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را امضا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه كشورمان، روز جمعه با حضور در مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس كه در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را به امضا رساند.

ظریف پیش از این اظهار داشته بود كه روز جمعه به نمایندگی از ایران توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس كه به تصویب هیات دولت رسیده است را در سازمان ملل به امضا خواهد رساند. 

توافقنامه پاریس در تاریخ 12 دسامبر سال 2015 میلادی با توافق 196 كشور جهان و در چارچوب كنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین بیش از 2 درجه سانتی گراد در قرن جاری و تلاش در جهت محدودیت افزایش دما به زیر 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به سطح آن در قبل از صنعتی شدن است.

طبق آمار سازمان ملل، مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس كه در روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل به امضای رهبران عالی 171 جهان رسید، ركورد جدیدی در تاریخ امضای یك توافقنامه از سوی بیشترین شمار كشورها در یك روز را به ثبت رساند.
پیش از این ركورد بیشترین امضای یك توافقنامه در یك روز متعلق به كنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها بود كه در سال 1982 به امضای رهبران 119 كشور جهان در یك روز رسیده بود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار