تقویم روزانه فوتبال؛

حضور رونالدو در طولانی ترین مجموعه تلوزیونی جهان/سالروز افتتاح رادیو در ایران

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۴ اردیبهشت ( ۲۳ آوریل) اختصاص دارد.

حضور رونالدو در طولانی ترین مجموعه تلوزیونی جهان/سالروز افتتاح رادیو در ایرانبه گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را مرور میکنیم.

*اولین مسابقه بلاژویچ روی نیمکت تیم ملی

۴ اردیبهشت ۱۳۸۰، تیم ملی کشورمان در اولین مسابقه خود در مسابقات چهار جانبه مصر به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت و با یک گل از این تیم شکست خورد.

در این مسابقه میروسلاو بلاژویچ برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی ایران نشست‌.

ایران دو روز بعد در دومین مسابقه خود در این جام ، از کانادا یک بر صفر باخت و چهارم شد.

* حضور رونالدو در یک انیمیشن تلوزیونی

۲۳ آوریل ۲۰۰۷، رونالدو ستاره سابق تیم ملی برزیل این بار نه در زمین فوتبال بلکه در یک انیمیشن تلوزیونی ایفای نقش کرد.

رونالدو به عنوان مهمان در انیمیشن سیمپسون حضور پیدا کرد و روی شخصیت کارتونی خودش صحبت کرد تا بر روی انیمیشن رونالدو که در این شب پخش شد ، صدای واقعی خودش باشد.

سیمپسون‌ها، کارتون پویانمای آمریکایی است که نخستین‌بار در دسامبر ۱۹۸۹ به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی اکران شده و هر هفته پخش می‌شود.این مجموعه با حدود ۶۰۰ قسمت و ۲۷ فصل ، طولانی‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی جهان است.

داستان این سریال در مورد خانواده سیمپسون می باشد که در شهر خیالی اسپرینگفیلد زندگی میکنند. داستان هر قسمت به صورت مجزا است و ربطی به قسمت های قبلی ندارند.

در این قسمت که رونالدو در آن صداگذاری کرد ، شخصیت کارتونی رونالدو را ساخته بودند که در جریان اتفاقاتی با خانواده سیمپسون دیدار می کند.

* اولین جام رسمی منچستر سیتی

۲۳ آوریل ۱۹۰۴ منچستر سیتی اولین جام رسمی خود را با شکست بولتون در فینال جام حذفی انگلیس به دست آورد. البته این مسابقه خالی از جنجال نبود.

منچستر سیتی اولین حضور خود را در فینال تجربه می کرد در حالی که بولتون در سال ۱۸۹۴ نیز به فینال این مسابقات راه یافته بود اما از نانت کانتی شکست خورده بود.

بیش از ۶۰ هزار نفر تماشاگر برای دیدن این مسابقه به ورزشگاه آمده بودند . بازی در ۲۰ دقیقه ابتدایی متعادل پیش رفت اما در دقیقه ۲۳، بیلی مردیت مهاجم سیتی ، دروازه بولتون را باز کرد. گلی که بسیاری معتقد بودند که آفساید بوده اما در هر صورا گل پذیرفته شد و سیتی با همین یک گل بازی را برد.

‌منچستر سیتی آن فصل میتوانست قهرمان لیگ هم شود و دبل کند اما دو روز پس از این مسابقه در لیگ به اورتون باخت و پس از شفیلد ونزدی نایب قهرمان شد.

* سالروز افتتاح رادیو در ایران

۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ رادیو در ایران افتتاح شد و امروز رادیوی ایران ۷۶ ساله شد.

برای آمادگی پخش برنامه پس ازافتتاح رادیو جمعی ازاستادان و نویسندگان عالی قدر و عده ای از بانوان روشنفکر یک سلسله گفتارهای ادبی، تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و خانه داری را قبلاً تهیه کرده بودند به طوریکه احتیاجات رادیو را برای مدت سه ماه تأمین می کرد.

عده ای مترجم و ماشین نویس را هم استخدام شدند و برای انتخاب گوینده درباشگاه افسران و با حضور عده ای از دانشمندان و ادبا و متخصصان صوت (ازجمله عده ای آلمانی) جلساتی تشکیل شد و امتحانات دقیقی به عمل آمد.

کارهای فنی رادیو با وزرات پست و تلگراف و تلفن بود و امورمربوط به دستگاههای فرستنده و استودیو زیرنظر رئیس کل بیسیم اداره می شد.

بودجه رادیو که فقط هشتاد هزارتومان بود توسط سازمان پرورش افکارتأمین می شد.

بعد ازفراهم شدن مقدمات، بالاخره رادیو درساعت ۱۰ بامداد ۴اردیبهشت ۱۳۱۹افتتاح شد.



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار