نماینده آژانس بین المللی انرژی: عربستان و روسیه تا سر حد توان، نفت تولید می کنند

نیل آتکینسون اعلام کرد با وجود پایان نشست دوحه، عربستان و روسیه همچنان به تولید نفت خود ادامه می دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سی ان بی سی، پیش از آغاز نشست دوحه که یکشنبه گذشته برگزار شد، روسیه و عربستان سعودی اعلام کرده بودند که حاضرند در خصوص فریز کردن تولید نفت مذاکره کنند. اما با گذشت کمتر از یک هفته از اتمام این نشست، چنین اقدامی رخ نداده است.

روز گذشته، "نیل آتکینسون،" رئیس بخش صنعت نفت و بازار در آژانس بین المللی انرژی در مصاحبه با سی ان بی سی اعلام کرد: من معتقدم این دو کشور بزرگ تولید کننده نفت (روسیه و عربستان سعودی) تا آنجا که می توانند به تولیدات نفتی خود ادامه خواهند داد. پس از نشست دوحه روس ها همچنان نفت تولید می کنند. عربستان سعودی نیز اعلام کرده است همین کار را می کند."

وی در ادامه افزود: ما به همان جایگاهی بازگشتیم که پیش از آغاز نشست دوحه در آن قرار داشتیم. به همان مرحله ای که همه هرچقدر بخواهند تولید می کنند، هرچه بخواهند به هر قیمتی می فروشند و بازار نیز با گذشت زمان با عرضه مازاد نفت مواجه می شود.

اظهارات آتکینسون پس از شکست مذاکرات نمایندگان کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در دوحه، مطرح شد. عربستان سعودی اعلام کرد تا زمانی که ایران نیز تولید نفت را فریز نکند، چنین اقدامی انجام نخواهد داد. اما ایران پیشنهاد عربستان را رد کرد؛ زیرا پس از لغو تحریم های اقتصادی آمریکا قصد دارد صنعت نفت خود را به روال قبل بازگرداند.

با تشدید تنش ها میان کشورهای عضو اوپک، تحلیلگران حوزه نفت اتفاقاتی که ممکن است 2 ژوئن (13 خرداد 95) در نشست بعدی این گروه رخ دهد را پیش بینی کردند. آنها معتقدند در این نشست -- که نمایندگان 13 کشور در آن حضور دارند – دوباره در خصوص فریز کردن تولید نفت گفتگو می شود؛ اما کشورهای عربستان سعودی، روسیه و ایران همچنان به تولید نفت خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار