همدان؛

کشف و ضبط بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در ملایر

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: در طول ٣ ماه گذشته بیش از سه هزار سی‌دی حاوی محصولات و بازی‌های غیرمجاز کشف و ضبط شده و به مراجع ذیربط تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگارکشف و ضبط بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در ملایر گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامرضا جمالی‌زاده در نشست ستادهای صیانت از محصولات فرهنگی و هنری و مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز شهرستان ملایر، اظهار کرد: تقریباً همه این کشفیات از فروشگاه‌ها و صنوف غیرمرتبط با عرضه محصولات فرهنگی و بازی‌سراها بوده‌اند که این امر بیانگر لزوم نظارت بیشتر بر سایر صنوف است.


وی عنوان کرد: در سطح شهرستان ملایر ٢١ بازی‌سرا و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه صنفی مربوطه وجود دارند.

جمالی‌زاده اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز با ساختار جدید، در طول ٣ ماه گذشته بازرسی‌هایی از صنوف مختلف انجام شده؛ اما واقعیت این است که با توجه به ورود فناوری‌های جدید و راه‌های آسان برای تهیه تولیدات و بازی‌های غیرمجاز، باید در زمینه فرهنگ درست استفاده از محصولات، بالا بردن سطح سواد دیجیتال خانواده‌ها و غنی‌سازی فکری و فرهنگی جامعه تلاش کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه نحوه استفاده از آثار فرهنگ و بازی‌های رایانه‌ای تأکید کرد و خواستار جدیت اعضاء این ٢ ستاد در سطح شهرستان و ارائه طرح‌های عملیاتی برای تقویت عملکرد ستاد شد.

 در این نشست مقرر شد ضمن تشکیل جلسه مشترک و توجیهی با مسئولان بازی‌سراها(گیم نت) و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری شهرستان، از سایر صنوف نیز بازرسی‌های گسترده صورت پذیرد و متخلفان با حکم دادستانی مورد تعقیب قضائی قرار بگیرند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار