اراک؛

ابراز علاقه هیات چینی برای گسترش همکاری های تجاری

هیات تجاری بازرگانی کشور چین در بازدید از مجتمع پتروشیمی شازند برگسترش همکاری های بازرگانی و صنعتی تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: بازدید یك هیات تجاری چینی از شركت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند به مذاكره رسمی و ایجاد همكاری انجامید.
اصغری افزود: كیفیت، تنوع و قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی شازند، اعضای این تیم تجاری را با مسئولان این مجتمع بر سر میز مذاكره نشاند و مقدمات همكاری پتروشیمی با هیات تجاری چینی فراهم شد.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: ظرفیت های صنعتی بالقوه ای در استان مركزی وجود دارد كه در صورت ایجاد ارتباط تجاری و بازرگانی با كشورهای بزرگ جهان می تواند مقدمات توسعه این صنایع را فراهم كند.
اصغری بیان كرد: نوسان تولید، افزایش نرخ دستمزدها، نبود نقدینگی، ضعف سیستم بانكی در ارایه تسهیلات و بسترهای نوین صادراتی با تكیه بر صنایع تبدیلی مهمترین مشكلات پیش روی صادرات استان مركزی است كه رسیدگی به همه این موارد در دستور كار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی قرار گرفته است.
شركت پتروشیمی شازند در سال 1363 به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، مرحله اول آن در سال 1372در مدار تولید قرار گرفت.
ظرفیت كامل تولید این مجتمع پس از اجرای طرح توسعه، یك میلیون و 469 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در سال است.
انتهای پیام /ف

برچسب ها: اراک ، بازرگانی ، چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.