باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

استقرار سامانه "هشدار پرتاب موشک بالستیک" در "خلیج فارس" ؟!! + تصاویر

سامانه هشدار پرتاب موشکی در خلیج فارس می‌تواند در آینده به عنوان یک تهدید معرفی شود.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهایی است که نگاه ویژه ای به منطقه غرب آسیا داشته و از طریق برخی سناریوها به دنبال فروش بیشتر سلاح در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

بر اساس آمار منابع رسانه ای ایالات متحده بیش از 30 میلیارد دلار به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" سلاح فروخته و این موضوع نشان می دهد یک استراتژی در پشت پرده طراحی شده است.


**استراتژی آمریکا برای فروش بیشتر سلاح به کشورهای منطقه "غرب آسیا" چیست؟

هر چند که در منطقه بیشترین خریداران و مشتریان سلاح های آمریکایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند ؛ اما برخی کشورها همچون مصر ، عراق ، اردن و ... نیز به عنوان خریداران سلاح آمریکا در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

یکی از دلایلی که فروش سلاح های آمریکایی در منطقه چند برابر شده، ترساندن کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمهوری اسلامی ایران بوده به نحوی که این اقدام باعث شده میلیاردها دلار تانک و هواپیما و موشک به کشورهای منطقه گسیل شود.

یکی از اِلمان های ایران هراسی آمریکایی، مطرح کردن قدرت موشکی ایران برای نگران کردن کشورهای منطقه بوده و لذا موضوع استقرار سامانه هشدار پرتاب موشک بالستیک قرار است در خلیج فارس مستقر شود.

 آسوشیتد پرس گزارش داد:  "کاخ سفید" اعلام کرده  آمریکا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس درباره ابتکار عمل های امنیتی مختلفی توافق کرده اند که هدف از طراحی آنها، غلبه بر گروه تروریستی داعش و همچنین مقابله با اقدامات ایران در منطقه اعلام  شده است.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد مقامات ارشد این کشورها، بر تعهد خود در خصوص تشدید تلاش ها با هدف ایجاد یک سامانه هشدار پرتاب موشک های بالستیک تاکید کرده اند. آنها همچنین طرح های خود را در خصوص یک رزمایش جدید میان اعضای "شورای همکاری خلیج فارس" و "آمریکا" در ماه مارس سال 2017، نهایی کرده اند.


استقرار سامانه

استقرار سامانه



از دیگر ابتکار عمل های امنیتی حاصل نشست سران در "ریاض"،  افزایش همکاری میان نیروهای برگزیده عملیات ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به منظور همکاری با مستشاران آمریکایی و همچنین امضای موافقتنامه در خصوص گشت های دریایی مشترک است.



**چرا آمریکا در خلیج فارس سامانه "هشدار پرتاب موشک بالستیک"  مستقر می کند؟

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قدرت موشکی منطقه غرب آسیا بوده و در این مسیر  انبوهی از موشک های سطح به سطح را در اختیار دارد که از جمله آن می توان به "قیام" ، "قدر"، "فاتح 110" ، "خلیج فارس" ، "شهاب 1 و 2 و 3" اشاره کرد .

استقرار سامانه



مقامات جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند که توان نظامی و موشکی ایران در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه ایجاد شده و ایران قصد حمله نظامی به هیچ کشوری را نداشته و این موضوع در 37 سال اخیر ثابت شده است.


 سرلشکر "محسن رضایی"  فرمانده اسبق کل سپاه در این زمینه اظهار داشت: باید بگوییم توان موشکی باعث جلوگیری از حمله دشمن به ایران شد. فرمانده اسبق کل سپاه افزود: ما هیچ‌گاه نمیتوانیم در عرصه قدرت دفاعی متوقف شویم و ما دقیقا براساس آیه شریفه قرآن کریم که می‌گوید و  وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ توانایی خود را افزایش می‌دهیم و ما به دنبال ماجراجویی نیستیم.

اما در عین حال موشک های سطح به سطح ایران هرگونه تجاوزی را پاسخ خواهد داد و قدرت موشکی ایران بارها تلاش غرب برای حمله به ایران را ناکام گذاشته و نمونه آن تلاش "جرج بوش" برای حمله به ایران حد فاصل سال های 2001 تا 2003 بود.  

در حقیقت مقامات نظامی آمریکا تلاش می کنند تا با استقرار سامانه مذکور در خلیج فارس از پرتاب موشک های بالستیک ایرانی مطلع شوند که البته باید متذکر شد مشخص نیست که این سامانه تا چه میزان دقت دارد اما نکته مهم خطاهای سامانه های اینچنینی در منطقه است.


برای مثال سیستم های موشکی "پاتریوت" و "تاد" که اخیرا در منطقه مستقر شده نتوانست در جنگ یمن آزمایش خوبی از خود برجای بگذارد؛ همچنین سیستم های "آرو" نیز که به نحوی با همکاری ایالات متحده تولید شده، نتوانسته عملکرد خوبی در مقابل آزمایش های موشکی داشته باشد.


استقرار سامانه

استقرار سامانه



یکی از دلایلی که آمریکا این سامانه را در منطقه مستقر کرده حفاظت از ده ها پایگاه نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیاست . برای مثال حفاظت از پایگاه راهبردی "شیخ عیسی" مهم بوده و حفظ چنین پایگاه هایی به زعم مقامات کاخ سفید با استقرار سیستم هشدار  پرتاب موشک بالستیک مقدور بوده که البته مقامات نظامی کشورمان اعلام کرده اند که با تحرکات ایالات متحده مقابله خواهند کرد.  


سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.

در حقیقت استقرار سامانه های پرتاب موشک بالستیک برای مقابله با ایران تدوین شده و اقدام مذکور به نظر نخواهد توانست در مقابل موشک های ایرانی همچون "عماد" ، "فاتح 110" و ... کاری از پیش ببرد.


 
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
قدرت موشكي إيران قابل تصورنيست.واحتمال هركونه تجاوزدشمن راميكيرد.
-
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا دست خدا همراه ما است همه پایگاههای آمریکا را حتی اگر کیلومترها در دژهای بتونی زیر زمین مستتر باشند درهم خواهیم کوبید انشاء الله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
درودبرسپاه پاسدارن وارتش جمهوری اسلامی ایران مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
به آمریکا و متحدانش در منطقه هشدار می دهم: چگونه میشود با توان نظامی - دفاعی ایران اسلامی مقابله کنند که پرچمدار و اشاعه اسلام محمدی(ص) در منطقه و جهان است و برای دفاع از سرزمین خود شعار الله اکبر بر زبان دارد. (قدرت و توان نظامی ما ایمان ماست)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر عربستان وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکای ها فقط باد داخل خودشون میکنند نمیدونند اگه موشک های ما پرتاب بشه مثل بارانیه که سیلاب به همراه داره اگه چترهم بگیرند اونهارو غرق اتش میکنند پس زیاد زور نزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر رزمندگان اسلام و مرگ بر شیطان بزرگ
خسته نباشید شیر مردان این دیار مردان مرد
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
خلیج فارس کلش واس ماس
Hong Kong
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
الموت الامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکاییها از حماقت سران ‌وهابی جنایتکار که خود را در معرض سقوط می بینند استفاده کرده و پولی که بابت خرید نفت به انان پرداخت میکنند را چند برابر با فروش سلاح از انان ی میگیرند ولی نمیدانند که اگر جرات غلطی بکنند با اشاره رهبرمان سه سوت همه انبارهای سلاحشان رو هواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا مرگ بر غلام حلقه به گوش آمریکا (آل سقوط)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا برای ثبت جهانی خلیج فارس اقدامی نمیشود .
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
بگذارید آمریکا هر چه میخواهد و می تواند انجام دهد،برای ما هیچ اهمیتی ندارد، چون
الله اکبر
ما به خدایی ایمان داریم که قدرت بی نهایت او را در طوفان طبس و .... دیده ایم
ما فقط باید به فرموده ی قرآن صبور باشیم
و چه بسا، گروه اندکی که بر گروه بسیاری به اذن خداوند پیروز میشوند
و فراموش نکنیم که اگر پیرو ولایت فقیه باشیم، به مملکتمان آسیبی نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهتر است بيايند و در خليج فارس جمع شوند و ما بجاي طي كردن كيلومترها مسافت آنها را در همين جا دفن مي كنيم(خليج فارس= خليج جهنم دشمنان)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر حکام خائن کشورهای عربی.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
برن همون خلیج خوکها
Spain
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
خلیج فارس مال ماست چرا هر کی باید سرشو بندازه پایین بیاد اینجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک بار برای همیشه بزنیمشون روشون کم میشه.
-
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
به هر حال قوت نظامی جمهوری اسلامی در حدی هست که این سامانه امنیت ملی ایرانیان رو به خطر نندازه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
تمام موشک های ما برای دشمنان ما و شماهست
واقعا عرض می کنم
ای کشور های همسایه فریب دشمنان را نخورید آنها می خواهند با فریب دادن شما سلاح بفروشند ما هیچگاه دشمن شما نبودیم و نخواهیم بود شما مسلمان هستید مگر می شود مسلمان ، مسلمان دیگر را آزرده کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر اسرائیل و امریکا و ال سقوط کافر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
چه روز خجسته ایست که شاهد فرود انها ( انواع موشکهای خانمان بر انداز )بر سر امریکائیان و مزدوران انها این وهابیون پلید و کثیف سعودی باشیم . انشااله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
لاحول ولا قوة الابالله؛ یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا خوبه ما هم بیایم کنار کشورت سامانه موشکی نصب کنیم
آخرین اخبار