مقاله نویس آمریکایی: عربستان بیشترین آسیب را به اسلام می زند/عربستان منبع سم در جهان اسلام است+فیلم

مقاله نویس آمریکایی عربستان را مسئول ترویج افراط گرایی در جهان و منبع سم در جهان اسلام دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون المنار ، یک مقاله نویس آمریکایی در مقاله ای عربستان را مسئول ترویج افراط گرایی در جهان دانست و نوشت آسیبی که عربستان به اسلام می زند از آسیبی که دونالد ترامپ و تد کروز به این دین می زنند بیشتر است.

این مقاله با عنوان « اوباما در عربستان ؛ این صادر کننده نفت و تعصب دینی» به قلم نیکلاس کریستوف در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. نویسنده آمریکایی از نقشی که عربستان بازی می کند و او آن را « نقش مکّارانه» در هرج و مرج افکنی و مخدوش کردن چهره اسلام در سراسر جهان نامید ، سخن گفت و نوشت: آسیبی که سران سعودی به اسلام می زنند از آسیبی که دونالد ترامپ و تد کروز از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا می توانند به آن بزنند ، بیشتر است.

نویسنده این مقاله افزود: عربستان منشأ بسیاری از تعصب ها در جهان اسلام است. کریستوف ، عربستان را به ترویج افراط گرایی و تنفر به ویژه علیه زنان متهم کرد.

مقاله نویس نیویورک تایمز از گسترش دیدگاه های علمای سعودی و پراکندن تنفر در سطح جهان با استفاده از ابزارهای رسانه ای وابسته به عربستان و همچنین از طریق مدارس دینی در کشورهای فقیر با هدف ترویج تنفر سخن گفت و نوشت: مدارس دینی مورد حمایت مالی عربستان از پاکستان گرفته تا کشور مالی فعالند و در حال گسترش افراط گرایی دینی و احیاناً تروریست ها هستند.

این مقاله نویس به سند وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد که پایگاه اینترنتی ویکی لیکس فاش کرد مدارس دینی در پاکستان ۶ هزار و ۵۰۰ دلار به عنوان جایزه به هر خانواده ای که پسرشان را تحویل دهند تا به آنها در این مدارس اعتقادات افراط گرایانه آموزش داده شود، می دهند.

این نویسنده آمریکایی افزود: متوقف کردن انفجارها در بروکسل یا سان برنادینو نیازمند متوقف کردن اقدامات تحریک آمیز عربستان و برخی کشورهای دیگر کشورهای عرب خلیج فارس است.

وی افزود: بزرگترین اشتباه اوباما دادن سلاح به عربستان برای حمله به یمن بود و آمریکا در اقداماتی که شاید جنایات جنگی حساب شود دست دارد.

کریستوف تأکید کرد زمان آن فرا رسیده است که اعتراف شود عربستان فقط یک جایگاه تامین سوخت برای ما نیست بلکه منبع سمّ در جهان اسلام و مسئول دامن زدن به تعصب کور در داخل آمریکاست.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا بیشتر از این گند نزدین و دنیا رو به آتیش نکشیدین امور مسلمونا رو به شیعیان بسپارید تا همه مشکلات دنیا حل بشه والا عمرا بتونین حریف دو میلیارد مسلمون بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
متاسفانه برای این حرفها دیر شده و داعش نمیدونم چطوری ولی بالاخره راهشو پیدا میکنه و دنیا رو نابود میکنه و مقصر اصلی هم غربه که وهابیت رو بوجود آورد و به مسلمانان جهان مسلط کرد
آخرین اخبار