رقابت 5 هزار دانش آموز در جشنواره اختراعات

یازدهمین دوره جشنواره پروژه های دانش‌آموزی موسسه فرهنگی تبیان و دانشگاه شهید بهشتی امسال به گونه‌ای بود که 5 هزار دانش‌آموز دختر و پسر از هر سه مقطع تحصیلی دبستان، دوره اول و دوم متوسطه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ، الناز فطیر خورانی دبیر جشنواره حوزه‌های دانش‌آموزی در نشست خبری بیان کرد: ثبت نام یازدهمین جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌های مختلف در سه بخش غرفه‌های نمایشگاهی،‌سمینارهای علمی و مسابقات از طریق سایت تبیان انجام شد.

وی ادامه داد:  از این تعداد 5 هزار دانش‌آموز در قالب 1400 گروه به جشنواره پایانی دعوت شدند که استان خراسان و اصفهان، بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند. 

فطیر خورانی افزود: از بین این تعداد، 980 نفر از دانش‌آموزان شهرهای دیگر از شهرستان‌های تهران ثبت نام کردند، همچنین در بخش مسابقات گرایشهایی همچون هوافضا(راکت آبی گلایدر، پاورکرافت)، رباتیک(مسیریاب، جنگجو نمایشی) سازه‌های ماکارونی(اتومیکروگراف) کوره‌های خورشیدی،‌بازی‌سازی،‌برنامه نویسی و کاپ فیزیک ایران، برگزار می شود. 

وی تاکید کرد: دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان توسط اساتید دانشگاه، داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده علاوه بر اهدای جوایز تندیس ویژه ابداعات و اختراعات تبیان را دریافت می کنند.
 
دبیر جشنواره حوزه‌های دانش‌آموزی در پایان گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره که در تاریخ نهم و دهم اردیبهشت ماه، برگزار می شود، برای نخستین بار مسابقه ماراتن برنامه نویسی، و تولید محتوای دیجیتال، با نظارت مستقیم آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه دانشگاه شریف و مسابقه بازی‌سازی در 2 گرایش بازی های کامپیوتری، و بازی‌های تلفن همراه و تبلت با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای در سطح دانش‌آموزی برگزار می شود. 


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.