در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

47 آزمایشگاه کیفیت آب آشامیدنی را رصد می‌کنند

مدیر کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تمام مناطق تحت پوشش شبکه توزیع آب این استان مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند.

47 آزمایشگاه کیفیت آب آشامیدنی را رصد می‌کنند
مهتاب باغبان مدیر کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: تمام مناطق تحت پوشش شبکه توزیع آب شرب تهران بر مبنای پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبیولوژی و ریز  آلاینده‌ها طبق استاندارد ملی ایران و سازمان بهداشت جهانی (who) مورد پایش و کنترل قرار می‌گیرد و همچنین برای گند زدایی آب آشامیدنی مانند سایر کشورهای پیشرفته در صنعت آب از مواد کلر دار که دارای استاندارد ملی برای مصرف شرب هستند،‌استفاده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این موارد سازمان‌های  ناظر مانند سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت به صورت روزانه بر کیفیت آب استان تهران نظارت دارند و برای اطمینان از آب خروجی مخازن و شبکه توزیع برای انجام آزمون‌های کنترل کیفیت سیستم‌های پایش به صورت لحظه‌ای در 222 سیستم پایش کنترل کیفیت را انجام می‌دهند.

مدیر کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: برای رصد روزانه شاخص‌های کیفی آب آشامیدنی مجهز به  47 آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب هر یک به ارزش 70 میلیون تومان هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
آلودگی آب اراک به نیترات
آخرین اخبار