اولتیماتوم فرماندار بویراحمد به مدیران برای جذب اعتبارات اشتغال

فرماندار بویراحمد گفت: مدیران اداراتی که اعتبارات اشتغال دستگاه آن‌ها برگشت بخورد و تلاشی برای جذب آن‌ها صورت نگیرد عزل خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید محمدکاظم نظری صبح امروز در کارگروه اشتغال شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال مشکلات متعددی داریم و شهرستان بویراحمد نسبت به سایر شهرستان‌ها مشکلات آن مضاعف‌تر است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین مراجعه کنندگان به فرمانداری و دفتر نماینده مردم در مجلس افراد جویای کار هستند لذا باید چاره‌ای برای وضعیت اشتغال شهرستان اندیشیده شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه با سیاست‌های موجود نمی‌توان کاری برای اشتغال شهرستان کرد، گفت: آمار بیکاری بسیار بالا است و مقوله مهاجرت در این امر تاثیرگذار بوده و به تبع آن ظلم‌های مضاعفی به شهرستان می‌شود از این‌رو مهاجرت‌ها بر آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذاشته و شهرستان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند.

نظری ادامه داد: مدیران باید پیگیر حق و حقوق شهرستان باشند و اگر قرار است تسهیلات از طریق استان داده شود، برگزاری جلسه شورای اشتغال شهرستان مفهومی ندارد.

این مسئول اذعان کرد: دستگاه‌ها در جلسه بعدی کارگروه اشتغال آمار دقیقی در حوزه صنعت، گردشگری ارائه دهند تا وضعیت را بررسی و تصمیم جدی در خصوص وضعیت نابسامان اشتغال اتخاذ شود.

فرماندار بویراحمد با اشاره به سهم شهرستان از اعتبارات استانی تصریح کرد: بخشی از سیاست‌گذاری‌ها کلی بوده و با وجود احداث شهرک‌های صنعتی در شهرستان بسیاری از آن‌ها یا راکد هستند یا نیمه کاره رها شدند و گره‌ای از مشکلات باز نکرده‌اند و جوانان بیکار ما به سمت کارهای خدماتی می‌روند.

نظری ادامه داد: مدیران سهم تسهیلات اشتغال را پیگیری کنند و اگر از سوی استان باشد با رایزنی با مدیران کل مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا سهم شهرستان را دستگاه‌های شهرستانی معرفی کنند و شهرستان پیگیر باشد لذا وقتی استان معرفی کرده شهرستان چگونه پاسخگو باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت کنونی اشتغال شهرستان تصریح کرد: اداراتی که اعتبارات آن‌ها برگشت بخورد و تلاشی برای جذب آن‌ها صورت نگیرد باید پاسخگو باشند و در غیر این صورت آن مدیر عزل خواهد شد چرا که در زمانی که به اعتبارات اشتغال نیاز داریم برگشت دادن آن ضرر بزرگ و ظلم مضاعف به شهرستان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه معرفی افراد برای جذب تسهیلات اشتغال در شهرستان از طریق استان امری نادرست بوده، گفت: باید ادارات شهرستان برای تسهیلات اشتغال افراد را معرفی کنند لذا با توجه به وضعیت نامناسب اشتغال باید پیگیری‌های لازم برای رونق بخشیدن اشتغال صورت گیرد.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: فرماندار ، اعتبار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.