سردار جلالی:"شاپرک" مجوز خرید نرم افزار امریکایی ندارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شرکت شاپرک مجوز خرید نرم افزار امریکایی را ندارد و ما موضوع آن را دنبال می کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به خرید نرم افزار آمریکایی نظارت بر تراکنش های مالی از سوی شرکت شاپرک عنوان داشت:شرکت شاپرک مجوز خرید نرم افزار امریکایی را از سازمان پدافند غیرعامل کشور ندارد و ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

وی سامانه های پولی و مالی کشور را دارای اهمیت حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: 
حدود ده سال است که سرمایه های پولی و مالی کشور از یک ماهیت کاغذی به یک ماهیت سایبری تغییر کرده، از این رو بیشترین حجم معاملات بانکی بر بستر فضای سایبر انجام می شود و چون ماهیت سرمایه های کشور به شکل صفر و یک درآمده بنابراین اهمیت آن بسیار بالا رفته به شکلی که هرگونه تهدیدی در رابطه با آن جنبه امنیت ملی پیدا می کند.

سرتیپ  جلالی به الزامات پدافندی در این حوزه اشاره کرد و افزود: بر اساس ابلاغ سیاست های پدافند غیر عامل هرگونه استفاده از سامانه های خارجی در  زیر ساخت های حیاتی کشور در سطح اول ممنوع است لذا در صورتی که سامانه مشابه داخلی نباشد پس از آزمایشهای دقیق از سویسازمان پدافند غیرعامل اجازه استفاده از نمونه خارجی در کشور داده خواهد شد. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دشمنی صریح امریکایی ها با ملت ایران زا دلیلی برای عقلانی نبودن استفاده از سامانه های این کشور در ایران دانست و گفت:همانطور که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند منظور از دشمن صراحتا امریکا است. از سویی امریکایی ها رسما ما را تهدید می کنند که نمونه بارز آن اعتراف آشکار آنها در کاشت ریز تراشه های آلوده به ویروس در سامانه های سایبری ما است. بنابر این به طور طبیعی استفاده از محصولات امریکایی در زیرساخت های حیاتی کشور ما عقلانی نیشت.

سردار جلالی در پایان تصریح کرد: در خرید نرم افزار گفته شده مجوزهای لازم از سازمان پدافند غیرعامل کشور گرفته نشده است و این سازمان با جدیت موضوع را پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است چندی پیش در رسانه های داخلی عنوان شد که شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ((شاپرک)) از شرکت های وابسته به بانک مرکزی، برای کشف تخلفات در سیستم بانکداری الکترونیک با یک شرکت امریکایی قراردادی برای خرید یک نرم افزار حیاتی را بسته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.