کرمان؛

ارائه خدمات چشمگیر به مهاجران افغانی در ایران

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خدمات ارائه شده به مهاجران افغانی در ایران را چشمگیر توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آقای سیوان کاداناپالا که به همراه سفیران و نمایندگان 11 کشور از مهمانشهر مهاجران افغانی در بردسیر کرمان دیدن میکرد افزود :دولت ایران برای پذیرایی از پناهندگان افغانی زحمات زیادی کشیده و اکثر هزینه ها را به عهده گرفته است .

وی افزود: کمکهای کمیساریای سازمان ملل به پناهندگان افغانی در ایران کم است و ما از کشورها وسایر نهادهای امدادرسان درجهان میخواهیم دراین زمینه به دولت ایران کمک کنند.

هیات اعزامی کمیساریای سازمان ملل و هیات دیپلماتیک همراه آن، دراین بازدید وضعیت اسکان، بهداشت و آموزش در مهمانشهر بردسیر را از نزدیک مشاهده کردند.

محمد کاظمی نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسیر دراین بازدید گفت: 860 دانش آموز دختر و پسر افغانی در 4 مرکزآموزشی در این مهمانشهر مشغول تحصیل هستند و این جدا از 400 دانش آموز افغانی است که همراه دانش اموزان ایرانی در مدارس سطح شهر بردسیر به تحصیل اشتغال دارند .
کاظمی نژاد افزود: 70 معلم مرد و زن در این مهمانشهر خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه میکنند و شیفت عصر مدارس مستقر در مهمانشهر بردسیر به سوادآموزی به بزرگسالان افغان اختصاص دارد .

دراین بازدید از سوی برنامه جهانی غذا فائو جوایزی به دانش آموزان برتر افغان اهدا شد.

بیش از 300 هزار تبعه و مهاجر خارجی در استان کرمان حضور دارند که معادل 10 درصد جمعیت این استان هستند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مهاجران ، افغان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار