مسابقات بین‌المللی فرصتی مناسبت برای ترویج فرهنگ قرآنی در جهان است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: روز 15 اردیبهشت مقرر است مانور برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در فضای مصلی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ششمین نشست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی امروز 8 اردیبهشت در سالن جلسات رادیو قرآن واقع در ساختمان شهدای رادیو سازمان صداو سیما برگزار شد. این نشست با حضور مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و مسئولان برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این نشست با اشاره به مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: این مسابقات یک  فرصت بسیار مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی در جهان اسلام بوده و مسلمانانی که از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند به عنوان نماینده کشورهای اسلامی و الگوی بارز قرآنی کشور خود شناخته می‌شوند.

وی افزود: با هماهنگی‌های سازمان بهزیستی کشور رشته حفظ قرآن کریم برای روشندلان و با شرکت 25 کشور برگزار شده و همچنین در پایان این مسابقه هفدهمین دوره همایش تجلیل از بانوان قرآنی نیز برگزار خواهد شد.

حسینی عنوان کرد: یکی از وظایف بسیار مهم مسئولان ترویج قرآن است و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از اقداماتی است که در امر ترویج انجام شده است اما هنوز استفاده لازم را از این مسابقات نبرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که موسیقی و طنز در رسانه مخاطبان بسیاری را جذب کرده در حوزه قرآن نیز باید اقدامات لازم جهت جذب مخاطب و جذابیت  برنامه‌های قرآنی صورت گیرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: معاونت فرهنگی سازمان بصورت ویژه امسال در مسابقات به برپایی نمایشگاه خدمات وقف و فعالیت های فرهنگی سازمان و همچنین ترویج وقف های قرآنی خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد : روز 15 اردیبهشت مقرر است مانور برگزاری مسابقات در فضای مصلی با پایان فعالیت کمیته ها برگزار شود و با جانمایی های لازم هر کمیته فعالیت خود را اجرایی کند تا در عرصه میدانی در صورت بروز هر مشکل تا آغاز رسمی مسابقات مرتفع شود.

در ادامه این نشست محمدحسین محمدزاده رئیس رادیو قرآن بیان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم مسئول تبلیغات و اطلاع‌رسانی بوده و باید برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی را برای این فضا در نظر بگیریم.

حسینی در پایان گفت: امسال در رشته قرائت آقای ربیع‌زاده از آذربایجان غربی و مجتبی فردخانی نمایندگان ایران خواهند بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.