نقوی‌حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تشکیل «فراکسیون سوم» در مجلس دهم قابل تصور نیست/«لاریجانی» در مدار اصولگرایی تعریف می‌شود

سخنگوی کمیته7 نفره ساماندهی اصولگرایان مجلس می‌گوید؛ لاریجانی در مدار اصولگرایی تعریف می‌شود و بدون شک با فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم همکاری خواهد داشت.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین درگفت‌وگو با خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیوند لاریجانی با فراکسیون اصولگرایان به چه میزان می‌تواند در ریاست وی در مجلس دهم تاثیر گذار باشد، گفت: هر شخصی که قرار است رئیس مجلس آینده شود باید با فراکسیون اصولگرایان تعامل داشته باشد. معتقدم لاریجانی یک شخصیت اصولگرا بوده و در مدار اصولگرایی تعریف می‌شود و قطعا تعامل خوبی با فراکسیون مورد ذکر خواهد داشت، مگر اینکه وی تصمیم دیگری بگیرد که ما هم نسبت به تصمیم وی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری معتقدند مدل فراکسیون رهروان ولایت مجددا در مجلس دهم پیاده خواهد شد، آیا شما با این تحلیل موافقید یا خیر گفت: بعید است این فراکسیون مجددا تشکیل شود لذا کسانی که استنباط ترکیب مجلس نهم در مجلس دهم را دارند به دنبال چنین تزی هستند در صورتی که ترکیب فراکسیونی مجلس دهم چنین نخواهد شد.

نقوی حسینی با یادآوری اینکه ما در مجلس نهم تعداد کمی اصلاح طلب داشتیم، اظهار داشت: اصلاح طلبان مجلس نهم در این مجلس فراکسیونی تشکیل ندادند و این بدین منظور است که اکثریت مجلس نهم با اصولگرایان بود. البته در این بین آقایان لاریجانی و جلالی موفق شدند تا فراکسیون دیگری کنار فراکسیون اصولگرایان مجلس شکل دهند که نام آن را فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نام نهادند چرا که می‌دانستند به غیر از اصولگرایان نیرویی از سایر گرایشها چندان حضور بروز ندارد بنابراین بنده معتقدم تصور احیای ترکیب فراکسیون‌های مجلس نهم در مجلس دهم غیرممکن است.

ایده تشکیل فراکسیون سوم در مجلس آتی با شکست روبه‌رو می‌شود

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم ادامه داد: همچنین تا این لحظه اصلاح طلبان 97 کرسی مجلس آینده را از آن خود کرده‌اند و احتمالا در درو دوم هم کرسی‌های آنها افزایش خواهد یافت. البته اطلاع داریم که حداقل اصلاح طلبان 9 کرسی را در دور دوم از آن خود خواهند کرد چراکه در آن حوزه‌های انتخابیه هیچ رقیب اصولگرایی ندارند، بنابراین اصلاح طلبان یک فراکسیون قوی هستند و رئیس مجلس هر شخصیتی باشد باید با در نظر گرفتن این موضوع بداند که نمی تواند یک فراکسیون سومی با اکثریت 180 نماینده تاسیس کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه شکل گیری فراکسیون سوم در مجلس دهم غیر قابل تصور است، تصریح کرد: اگر شخصیتی به فکر تاسیس فراکسیون سوم در مجلس دهم باشد بدون شک موفق نخواهد بود چراکه ما در مجلس آینده دو فراکسیون بیشتر نخواهیم داشت که افراد باید درباره حضور در این دو فراکسیون سیاسی برای خودشان تعیین تکلیف کنند.

لاریجانی در مدار اصولگرایی تعریف می‌شود

نقوی حسینی در ادامه در ارزیابی خود درباره حضور چهره‌هایی چون علی لاریجانی و کاظم جلالی در فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم بیان داشت: معتقدم آقای جلالی و بهروز نعمتی فراکسیون خود را پیش از انتخابات به نوعی مشخص کرده اند و بدون شک با اصلاح طلبان قدم خواهند زد، اما آقای لاریجانی بدین نحوه عمل نخواهد کرد چراکه وی نامزد جامعه مدرسین قم بوده و در مدار اصولگرایی تعریف می شود و بنده فکر می کنم لاریجانی با فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، فراکسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار