پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

از قطار در حال حرکت به مقصد استانبول تا دنیای عجیب پرندگان

پیشنهاد آخر هفته بسته فرهنگی از پنج پیشنهاد فرهنگی خود و قصه فیلمی در قطار تهران به استانبول می گوید.

از قطار در حال حرکت به مقصد استانبول تا دنیای عجیب پرندگان
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینما آخر هفته
پیشنهاد آخر این هفته برای رفتن به سینما دیدن قصه ای است که در قطار تهران استانبول ماجراهایی رخ می دهد و تمام فضای فیلمبرداری در آن روی می‌دهد. با دیدن این فیلم می‌توانید به خوبی روند و ریتم خوب آن را در یک فضای هم شکل  ببینید تا دگیر ماجرا شوید.
 
در فیلم «خنده های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید بازیگرانی چون امير جديدي، بهار نوحيان،باران کوثری حسام شجاعي، آزاده ميرزايي، فريبا آهنگ، اشکان مهري، و با هنرمندی محمدرضا فروتن به ایفای نقش می‌پردازند.

تئاتر آخر هفته
روی صحنه تئاتر اجرا کردن آن هم با شرایط بد اقتصادی هنر؛ عشق  منحصر بفرد خودش را می خواهد. وقتی تماشاگران به دیدن آثار هنرمندان می روند هم با هنر تاریخی کشورشان خوی می گیرند و هم دلگرمی می شوند برای ادامه دادن آنها برای فعالیت در این عرصه.

این بار با دیدن نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» به کارگردانی شهاب الدین حسین پور به دل داستان آن بروید و دنیای زیبای  تئاتر را با دوستان و اقوام خود شریک شوید.

در این اثر بازیگرانی چون: گلاب آدینه، شیرین بینا، مونا فرجاد، حمید رحیمی، محمد صدیقی مهر، حمیده مستعان به ایفای نقش می‌پردازند.

کتاب آخر هفته
ژول اگلوف نویسنده‌ی جوانی است که از همان کتاب اولش، ادموند گانگلیون و پسر (۱۹۹۹) مورد توجه مخاطبان و منتقدان ادبیات قرار گرفت و تقریباً همه‌ی پنج کتابی که تا امروز نوشته جایزه گرفته‌اند. رمان «منگی» معروف‌ترین اثر اوست که به چندین زبان دیگر هم ترجمه شده و برای نویسنده شهرت جهانی به ارمغان آورده است.

این بار یکی از آثارش به نام «منگی» توسط اصغر نوری ترجمه شده است که به دلیل استقبال زیاد جز آثار پرفروش کتابفروشی افق قرار گرفته است.

خلاصه داستان: داستان، روایتگر زندگی مردی جوان است که در محله ای فقیر نشین در حومه پاریس به همراه مادربزرگ پیر و عبوسش، نزدیک یک کشتارگاه زندگی می‌کند. او همیشه سعی دارد از این جا مهاجرت کند و به جایی برود که خواسته‌هایش برآورده شود. وی در زندگی جز مادربزرگی بداخلاق و دوستی که تنها در طول مسیر و کشتارگاه او را می‌بیند با کسی در ارتباط نیست و خیلی از خواسته‌های انسانی‌اش پاسخ داده نمی‌شود. نویسنده با طنز تلخ و تامل برانگیز، روزمرگی‌های این مرد را به رشته تحریر در آورده است. داستان فراز و فرود آن‌چنانی ندارد ولی در عین حال هرگز کسل کننده نیست. 

گالری آخر هفته
رفتن به گالری مجسمه سازی و دیدن آنها از نزدیک که با چه مشقتی ساخته شده اند می تواند باعث درک بیشتر این موضوع شود. هنر مجسمه سازی همیشه دستان پرتوانایی را پشت پرده به همراه داشته که با ذهن خلاق به اجرا درآمده است.

خالی از لطف  نیست تا به نگارخانه باسمه بروید و آثار دست آرش فاتح برخواری را از نزدیک ببینید.

این گالری از 10الی 22 اردیبهشت میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

آخر هفته کجا بریم؟
دیدن دنیای پرندگان که هر کدام بال و پرشان با قلم خدا رنگ آمیزی شده بنظرتان از نزدیک جالب نیست؟

در روز با همکاران و دوستانمان در حال صحبت هستیم ؛ حال فکرکنید به دنیای جدیدی برویم و رفتار آنها را زیر نظر بگیریم. که باغ پرندگان این امکان را میسر می کند.

هنگامی که در کوچه باغ‌های مجموعه باغ‌پرندگان راه می‌روی، باید مواظب باشی که کبک‌های آزاد و رها در باغ را زیر پا له نکنی.باید مواظب باشی که مرغابی‌ها که در کنارت و در حاشیه برکه‌ها نشسته‌اند، از صدای قدم‌هایت نرنجند. باید مواظب پلیکانی باشی که در گوشه‌ای از برکه نشسته است و با آرامش نگاهت می‌کند. حواست باید به لک‌لک‌ها باشد که یک لنگ در برکه مجاور ایستاده‌اند و چرت می‌زنند. در باغ پرندگان که راه می‌روی باید حواست به خیلی چیزها باشد. اینجا حواست باید به تخم‌های پرندگان هم باشد. باید آهسته قدم بزنی.

بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور در شمال شرق تهران و در دو فاز به اجرا در آمده که فاز دوم آن، شامل 16هکتار، آماده بهره‌برداری است. محدوده‌ای در حدود 84هکتار در پارک جنگلی لویزان برای اجرای پروژه‌ای تفریحی، گردشگری و فرهنگی درنظر گرفته شده که از این 84‌هکتار 22هکتار به باغ پرندگان اختصاص یافته است.

در باغ پرندگان فضاهای دیگری نیز پیش‌بینی شده است؛ از جمله فضاهای تفریحی، ورزشی و رستوران و کافی‌شاپ. همچنین این مجموعه دارای کتابخانه، نمازخانه، اورژانس، آتش‌نشانی و مسیر ویژه کالسکه خواهد بود.
 
 
گزارش از نیلوفر جوانشیر



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار