باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بازنشستگان فولاد همچنان در انتظار دریافت حقوق و معوقات خود هستند

حقوق و معوقات بازنشستگان فولاد از سال 91 تاکنون که 4 سال از آن می گذرد پرداخت نشده و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ‌گو نیستند.

بازنشستگان فولاد همچنان در انتظار دریافت حقوق و معوقات خود هستندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عدم پرداخت حقوق و معوقات بازنشستگان کشوری به یک تراژدی دنباله دار بدل شده است ،موضوعی که گویا هیچ یک از مسئولان ذی ربط قصد پیگیری مطالبات این افراد را ندارند. 

پس از به تعویق افتادن عیدی بازنشستگان دو سازمان مخابرات و راه آهن اکنون قرعه به نام بازنشستگان فولاد کشور افتاده و آن ها پیگیر دریافت مطالبات خود هستند.

سال 91 که کانون بازنشستگی کشور سهام فولاد را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار کرد، از آن به بعد حقوق پرداختی به این افراد با اما و اگر های متعددی همراه شد.

سهام فولاد خوزستان،ذوب آهن اصفهان ، معادن درگز ،سیرجان ،زغال سنگ کرمان ،فولاد بندر عباس و خوزستان از جمله سهام کانون بازنشستگان فولاد هستند که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد.

علی اصغر اسماعیلی بازنشسته شرکت ملی خوزستان در خصوص عدم پرداخت حقوق خود و همکارانش می گوید:پس از سال 91 که سهامی خاص کانون به وزارت کار واگذار شد پرداخت حقوق ما به تعویق افتاد.

وی ادامه می دهد:از تاریخ 91/01/01 تا 91/10/01 مطالبات حقوقی از کانون داشتیم که تا کنون پرداخت نشده است ،علاوه بر آن حقوق اسفند ماه 94 من و همکارانم در تاریخ مقرر به حساب ما واریز نشد که پس از اعتراضات بسیار ما تنها نیمی از آن در تاریخ 28 فروردین ماه سال جاری پرداخت شد. 

قصور در پرداخت حقوق بیش از 100 هزار  بازنشستگان فولاد که روز به روز به تعدادشان اضافه می شود بدون شک کم کاری و یا نادیده گرفتن مطالبات این افراد است چرا که بازنشستگان از ایمیل ارسالی ،نامه ،تماس های بی پاسخ خود به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفتند.

حقوق و معوقاتی که قرار بود این وزارتخانه از طریق تامین اجتماعی پرداخت کند  اکنون که نیمی از اردیبهشت ماه نیز گذشته است پرداخت نشده و گویا قرار نیست در این ماه نیز به حساب آن ها واریز شود چرا که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص حقوق معوقه بازنشستگان صندوق فولاد می گوید: از 60 میلیارد بدهی بالغ بر 30 میلیارد از آن پرداخت شده است كه مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت می شود.
 
اما این‌که  آیا اسرع وقت در ذهن مسئولان و بازنشستگان فصل مشترک دارد یا خیر باید منتظر ماند و دید که وزیر کار در هفته کارگر به فکر بازنشستگان نیز می باشد یا خیر؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار