خاطرات مجید صالحی از کلاس بازیگری استاد سمندریان/ پدر تئاتر ایران اسطوره‌ای تکرار نشدنی بود

سمندریان پدر تئاتر ایران و اسطوره ای تکرار نشدنی بود.

مجید صالحی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت سالروز تولد حمید سمندریان از خاطرات خود، زمانی که شاگرد سمندریان بود، گفت: من قبل از اینکه به کلاس‌های استاد سمندریان بروم بازیگری برایم یک تفنن و بازی بیش نبود البته همان زمان هم کار تصویر می کردم اما از موقعی که به کلاس های ایشان رفتم همه چیز برایم فرق کرد.

وی ادامه داد: آن زمان که من شاگرد ایشان بودم دوران طلایی بود؛ کسانی چون محمودرضا رحیمی، شهرام حقیقت دوست، پارسا پیروز فر و... درآن دوره بودند. سمندریان عزیز دنیای بازیگری و کارگردانی را به طور خودآگاه و ناخودآگاه تلطیف می‌کرد و دیدمان عوض می‌شد و مطالبی را عنوان می‌کرد که بعد ها گره گشای ما در کار بازیگری بود.

صالحی از کلاس‌های سمندریان یاد کرد و گفت: کلاس‌هایش نه تنها برای من مجید صالحی کوچکترین عضو این مجموعه  پر از انگیزه و انرژی و خاطره بود بلکه برای همه اساتید و بزرگان نیز همین ویژگی‌ها را داشت که برای هیچکدام از ما دیگر تکرار نمی‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: یکسال در کلاس هایشان بودم و بعد از اتمام دوره دانشجو شدم و ایشان بازهم استاد من بودند؛ یک روز که برای امتحان وارد کلاس شدم گفت گمشو برو بیرون خولی(می خندد)؛ خولی تکیه کلام آن خدا بیامرز بود و بعد از من سالار عقیلی برای امتحان آمد و به او گفت تو برای چی آمدی برای امتحان بازیگری؟برام یک دهن آواز بخوان تا نمره ات را بدهم.
 
صالحی افزود: من فقط برای نسل های بعد افسوس می خورم که نتوانستند در کلاس های ایشان شرکت کنند،حمید سمندریان پدر تئاتر ایران و اسطوره ای تکرار نشدنی بود و بعد از بازگشتشان از آلمان دوران  رنسانس را در بازیگری بوجود آوردند. به نظر من او خودش بی نظیر ترین بازیگر دنیا بود حتی فراتر و برتر از لارنس اولیویه، روحش شاد یادش گرامی.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار