تحول صنعت خودرو با ارتقای کیفی قطعات/ضرورت ارتباط با زنجیره جهانی قطعه سازی

نعمت زاده گفت: قطعه سازان باید به ارتباط با زنجیره تامین جهانی قطعه سازی و خودروسازی توجه کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای صنعت قطعه سازی کشور در سال 95 با موضوع تحلیل مسایل مالی،‌ توسعه و نوسازی، ‌صادرات و فضای کسب و کار و همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات، اهداف ، برنامه ها و طرح های پیشنهادی با حضور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش آماری آخرین وضعیت صنعت قطعه سازی کشور از سوی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه به صورت مشروح ارائه شد و در ادامه مشکلات قطعه‌سازان در 5 محور مطالبات ،‌ سورس گذاری ، نظام قیمت گذاری، مباحث قراردادی و تکریم زنجیره تامین بیان شد ضمن اینکه مشکلات فضای کسب و کار نیز در 4 فصل جداگانه شامل مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ، مالیاتی و ارزش افزوده ، قانون کار و مسائل بانکی نیز مطرح شد.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با بیان اینکه باید خودروساز و قطعه ساز یکپارچه فکر کنند و خود را یک تیم ببینند تصریح کرد:‌ نگاه به قطعه ساز داخلی نباید متفاوت از  نگاه به قطعه ساز خارجی باشد . 

محمدرضا نعمت زاده  با اشاره به ضرورت جلوگیری از قاچاق قطعه به کشور افزود: باید با تمام توان جلوی قاچاق قطعه به کشور گرفته شود.

وی خطاب به قطعه سازان گفت:‌ باید همه تلاش کنیم امسال مشکلات و موانع تولید را با تمام توان کاهش و از میان برداریم  که این مهم نیاز به استمرار و پیگیری مستمر دارد .

نعمت زاده به قطعه سازان توصیه کرد؛‌آنان برای ارتقای کیفیت قطعات و به روز آوری فناوری بیش از گذشته همت کنند که دراین راه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت با تمام توان حمایتهای لازم را به عمل خواهد آورد.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت قطعه سازی در توسعه صنعت خودروی کشور افزود:‌ ما باید از منابع داخلی و حتی خارجی برای توسعه این صنعت استفاده کنیم  چرا که با ارتقای سطح کیفی قطعات و تولید رقابتی می توانیم تحول بزرگی را در صنعت خودروی کشور شاهد باشیم.

به گفته وی؛‌ باید خودرو و قطعه صادر شود و قطعه سازی ایران باید برای ورود به زنجیره تامین جهانی حتما برنامه داشته باشد . 

نعمت زاده ،‌ داشتن برنامه برای صادرات و ورود به بازار جهانی را حائز اهمیت خواند و گفت: اگر ما برای زنجیره تامین بین المللی قطعه تولید کنیم  قطعاً‌به رضایتمندی مشتریان داخلی نیز دست پیدا می کنیم . 

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه دستور تشکیل کارگروه نظم دهی  به مطالبات را در جهت  ایجاد نظام منظم در پرداخت مطلبات به قطعه سازان را صادر کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D)  را برای توسعه صنعت قطعه سازی کشور ضروری دانست و گفت:‌ این موضوع باید از سوی قطعه سازان و فعالان این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد و جدی گرفته شود.

نعمت زاده  تاکید کرد:‌ باید در قراردادهای شرکتهای خودروساز با شرکتهای بین المللی، حتما پیوست قرارداد برای توسعه صنعت قطعه سازی کشور وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد:‌ دراین جهت خودروساز خارجی الزام به همکاری با قطعه ساز داخلی برای توسعه سهم ساخت داخل پیدا می کند ضمن اینکه  ارتقای و به روزآوری فناوری و همچنین توجه  به کیفیت و صادرات مد نظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش شاتا ، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت شرایط پیش آمده در پسابرجام را بهترین فرصت برای توسعه این صنعت ذکرکرد و از همه فعالان صنعت قطعه سازی خواست تا با جدیت برای رونق هرچه بیشتر این صنعت تلاش کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
متاسفانه پارس بی کیفیت تمام وقتم رو گرفته و عمرم تو نماینگی ها تلف شده
آخرین اخبار