کاهش شیوع هپاتیت B و C در کشور

رئیس شبکه هپاتیت ایران، عنوان کرد: شیوع هپاتیت B زیر 2.5 درصد و هپاتیت C کم‌تر از 0.5 درصد گزارش شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شبکه هپاتیت ایران، با بیان اینکه طی 20 سال اخیر شیوع هپاتیت B و C در کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: شیوع هپاتیت B زیر 2.5 درصد و هپاتیت C کم‌تر از 0.5 درصد گزارش شده است.

دکتر سید موید علویان، رئیس شبکه هپاتیت ایران با بیان اینکه شیوع هپاتیت B و C طی 20 سال اخیر در کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: طبق برآورده‌ها مشخص شده است که یک میلیون و چهارصد هزار نفر در کشور به هپاتیت C مبتلا هستند. در اکثر نقاط کشور به جز استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان میزان شیوع هپاتیت B زیر 2 درصد گزارش شده است.

به گفته وی، شیوع هپاتیت B از سال 73 که واکسیناسیون آغاز شد،به کم‌تر از 2 درصد رسیده است.

علویان در ادامه درباره شیوع هپاتیت C، عنوان کرد: قبل از سال 1372 این ویروس در کشور ناشناخته بود اما از سال 75 که غرلباگری خون آغاز شد هیچ خطری افرادی را که از در این سال خون دریافت کردند،تهدید نکرد.

وی درباره شیوع هپاتیت C در بین معتادان تزریقی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری در معرض خطر ابتلا به ویروس هپاتیت C از طریق تزریق مشترک هستند اما با اجرای برنامه توزیع سرنگ رایگان در معتادان و متادون درمانی با همکاری سازمان بهزیستی، شبکه هپاتیت و وزارت بهداشت این خطر شیوع به میزان چشم گیری کاهش یافت.

رئیس شبکه هپاتیت ایران یادآور شد: تاکنون هپاتیت C در هشت هزار نفر از بیماران تالاسمی، هموفیلی و هپاتیت درمان شده است.

علیوان خاطرنشان کرد: امروزه شیوع هپاتیت C در جمعیت عادی کشور به زیر 0.5درصد رسیده است.
منبع: خبرگزاری آنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار