کارگردان «رخ دیوانه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امان از پول‌های باد آورده!

باید توجه داشت ساخت فیلم، فروش، جذب سرمایه و ... به هر قیمتی جذاب نیست.

ابوالحسن داوودی کارگردان سینما در خصوص ورود سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای به عرصه سینما و لطمات آن به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امان از این پول‌های باد آورده که خیلی مواقع واقعا همه چیز را آلوده می‌کند. این شرایط چند سالی است  که رواج پیدا کرده و به طبع همه آن اتفاقاتی که می‌بینیم اثراتش را در جامعه می‌گذارد؛ یعنی یک نوع بی‌اخلاقی در عرصه‌های مختلف. پول‌های بادآورده‌ای که خود طرف به واسطه آن، وجهه فرهنگی کاذبی را برای خود دست و پا می‌کند.

وی افزود: این نمونه سرمایه‌گذاران برخی مواقع بخش یا تمام پولی که در اختیار دارند تمیز می‌کنند که خود این مصیبت است و پیدا کردن منبع آن بسیار دشوار خواهد بود. خود من در بسیاری مواقع با موارد پیشنهادی روبرو بودم که شرم آور بود تا باعث شد احساس کنم، قصد صاحب سرمایه فقط ورود به سینما است تا با فلان ستاره عکس بگیرد، دوستی پیدا کند و ... . تمام اینها اشکالاتی است که مسئولان باید حواس خود را در این زمینه بیشتر جمع کنند.

کارگردان «رخ دیوانه» ادامه داد: باید توجه داشت ساخت فیلم، فروش، جذب سرمایه و ... به هر قیمتی جذاب نیست و برای سینما شناسنامه خوبی نخواهد بود. متاسفانه بسیاری از مسائل سینما از طریق همین پول ها و سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای وارد سینما می‌شود که باید در خصوص ورود آنها نظارت را تشدید کرد.

این کارگردان در خصوص وظیفه تهیه‌کننده در قبال ورود سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای اظهار داشت: یکی از وظیفه‌های مهم تهیه‌کننده، جلوگیری از ورود این نمونه سرمایه‌گذاران است. متاسفانه بخش عمده‌ای از اشکالات ما به هم صنفی‌های خودمان برمی‌گردد. برخی به صرف ساختن فیلم راه ورود سرمایه گذاران غیر حرفه ای را باز می‌کنند. بدون اینکه از منبع آن جویا شوند و بدانند که پول وارد شده کثیف است یا تمیز. به همین دلیل است که عده‌ای که از این پول های بادآورده داشتند، به نحوی می‌خواستند سینما را به قبضه خود درآورند؛ چون بسیار جذاب است و چهره‌ای دارد که متاسفانه می توان خیلی از مسائل و مشکلات را پشت آن پنهان کرد.



انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.