نباید در سلامت مردم وقت کشی کرد

متولیان و مدیران میان بخشی باید بدانند در سلامت مردم به عنوان اولویت اصلی نظام سلامت نباید وقت کشی کرد.

جواد صراف زاده دکترای تخصصی فیریوتراپی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نگاه پیشگیرانه و درمانی علم فیزیوتراپی به شرطی که با حمایت متولیان نظام سلامت  در بحث دکترای حرفه ای همراه شود علاوه بر کاهش هزینه ها، ارتقا و اقتصاد سلامت را در جامعه نهادینه می کند. در حقیقت متولیان و مدیران میان بخشی باید بدانند در سلامت مردم نباید وقت کشی کرد.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: با توجه به شیوع بیماری‌های اسکلتی عضلانی و نقش پیشگیرانه فیزیوتراپی، تقاضای تصویب دکترای حرفه ای فیزیوتراپی، نوعی رسالت و تعهد از سوی فیزیوتراپیست‌ها است.

وی ادامه داد: اینکه بدانیم چند درصد جراحی بیماری‌های اسکلتی عضلانی غیر ضروری است و با فیزیوتراپی این امر تا چه میزان کاهش می یابد، بسته به شناخت جایگاه حقیقی فیزیوتراپی دارد.

صراف زاده با تاکید بر نقش فیزیوتراپی و اوضاع پذیرش دانشجو توسط کشورهای همسایه اظهار داشت: اگر برای انتقال دانش در سال‌های آینده، دکترای حرفه ای تصویب می شود پس باید از امروز به فکر تصویب و اجراسازی دکترای حرفه ای بود.

وی با بیان اینکه انتقال دانش نیازمند زمان مناسب است، گفت: فیزیوتراپی کشور ،خواهان ارتقا بازنگری سرفصل ها و نظام آموزشی است زیرا در چهار سال تحصیلی فیزیوتراپی، 2 سال به دروس عمومی پرداخته می شود که در این مدت زمان کارشناسان مهارت های علمی و بالینی لازم را نمی بینند. 

صراف زاده دکترای حرفه ای را نیاز واقعی کشور دانست و عنوان کرد: امیدواریم نگاه دولت نگاه دست چندمی به فیزیوتراپی کشور نباشد و با حمایت های متولیان سلامت کشور بتوانیم شاهد انتقال دانش به سایر کشورها باشیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار