قم؛

قوای سه‌گانه حقوق ملت را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون آورند

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم گفت: مردم از قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه توقع دارد آنچه در توان دارند در مقابل این تجاوز آشکار و دشمنی آمریکایی‌ها ایستاده و حقوق ملت را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون آورند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ نخستین ویژگی تهاجم فرهنگی این است که یک امر آرام و بی سر و صدا است و دشمن با امکاناتی که در اختیار دارد مسئله تهاجم فرهنگی را مدیریت و رهبری می‌کند.

امام جمعه قم بیان کرد: در طرف دیگر این مسئله در عین گستردگی و فراگیر بودن برای مردم آشکار نیست و اگر تهاجم فرهنگی شکل گرفت هیچ‌کس از آن مصون نیست و خطر تهاجم فرهنگی به مراتب بیشتر از تهاجم نظامی است.

وی افزود: در مقابل تهاجم فرهنگی، تهاجم نظامی ذهن‌ها و حساسیت‌ها را بالا می‌برد و توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها باید آماده مقابله با دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان باشند.

وی تصریح کرد: با همه این شرایط که تهاجم فرهنگی دارد هیچ کدام از این موارد شاید تاثیرگذار نباشد و عمده چیزی که زمینه‌ساز تهاجم فرهنگی است بسترهای آن است که گاهی توسط عوامل بیرونی و گاهی توسط عوامل درونی تاثیرگذار است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به نامگذاری روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها، رسالت اصلی شوراها را گره گشایی از مشکلات و مسائل شهرها و روستاها دانست و عنوان کرد:شوراها باید با وحدت رویه به رفع مشکلات مردم بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: قوانین شوراها نیازمند ترمیم است و آنقدر که باید برای رسیدگی به مسائل توانمند نیستند و باید همراه با دولت و مجلس برای رفع این مشکل تصمیم گیری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به روز جهانی کارگر، مقام کارگر در اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: مقام کارگر به حدی است که پیامبر اسلام دست کارگر را می‌بوسد و ایشان می‌فرماید که کسی که برای گذران زندگی خود و خانواده تلاش کند در مسیر الهی حرکت کرده است.

انتهای پیام/ج - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار