برکناری، هدیه جلالی در روز معلم/ سرمربی سایپا استعفا نداد تا اخراجش کنند

سرمربی تیم فوتبال سایپا تنها یک گام تا برکناری از این تیم فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال سایپا در تهران هفته های اخیر نتایج بسیار ضعیفی با این تیم گرفته است. کسب تنها سه امتیاز از مجموع 24 امتیاز ممکن و پنج شکست در هشت بازی اخیر نارنجی پوشان، بدون کسب حتی یک برد عملکرد خوب  مربی با دانش فوتبال کشورمان تا هفته 20 لیگ برتر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

هر چند جدایی جواد نکونام از سایپا در پایان هفته هفدهم، آسیب دیدگی چندین بازیکن تاثیرگذار به خصوص آندرانیک تیموریان، اجبار جلالی در استفاده از جوانان کم نام و نشان به دلیل غیبت نیروهای باتجربه و تاثیرگذار در ترکیب این تیم، اشتباهات داوری و از همه مهم تر برخی تصمیم های غلط تاکتیکی سرمربی، در نتایج ضعیف خودروسازان در هفته های اخیر نقش مهمی داشته است اما بدون شک بزرگ ترین و اصلی ترین دلیل افت فاحش سایپا را باید در اختلاف جلالی و بیت الله رضایی مدیر عامل این باشگاه جست و جو کرد.

مدیرعامل و سرمربی سایپا در طول رقابت های لیگ برتر پانزدهم، بارها به پر و پای هم پیچیدند. این امر با هر شکست سایپا در نیم فصل نخست علنی می شد و با هر نتیجه ضعیف این تیم بلافاصله صحبت از تغییر در کادر فنی به میان می آمد اما هیئت مدیره باشگاه سایپا به شدت از سرمربی تیم خود حمایت می کرد و البته آقا معلم با کسب چندین نتیجه خوب، به اعتماد اعضای هیئت مدیره به جز مدیرعامل به خوبی پاسخ می داد.

سرانجام اختلاف جلالی و رضایی سایپا را به ورطه نابودی کشاند و تیمی که در پایان هفته بیستم با شش امتیاز فاصله نسبت به صدر جدول برای رسیدن به سهمیه آسیا تلاش می کرد، هفته به هفته از هدف خود دور شد.

در این میان هیئت مدیره با وجود تداوم نتایج ضعیف هر گونه تغییر در کادر فنی را به پایان فصل موکول و به حمایت از جلالی دست کم تا پایان رقابت ها تاکید می کرد.

همین چند هفته پیش بود که فیاض زاهد سخنگوی هیئت مدیره باشگاه سایپا ضمن اشاره به عواقب جوان گرایی و آینده درخشان سایپا در سال های آتی، از تمدید قرار داد جلالی خبر داد اما این عضو تاثیرگذار باشگاه سایپا که از حامیان سرمربی به شمار می رفت چند روز قبل به دلیل رسیدگی به پروژه های تحقیقاتی خود، از هیئت مدیره باشگاه کنار رفت. با جدایی زاهد جلالی یکی از حامیان اصلی خود در سایپا را از دست داد و بیش از گذشته در این باشگاه تنها شد.

اظهارات جنجالی سرمربی سایپا پس از شکست روز گذشته مقابل استقلال درباره مدیریت حاکم بر فوتبال ایران و اشاره غیر مستقیم به ضعف  مدیرعامل نارنجی پوشان را می توان به نشانه چپ کردن   جلالی پشت فرمان سایپا و پایان همکاری با این باشگاه تعبیر کرد. البته آقا معلم درس حرفه ای گری را خوب بلد است و در حالی که می توانست با وجود اختلافات عمیق با رضایی از سمت خود استعفا دهد، با این حرف ها عملا توپ را به زمین رضایی انداخت تا آقای مدیرعامل با یک امضا در آستانه روز معلم به همکاری با جلالی پایان دهد و مجبور شود به دلیل فسخ یک طرفه قرارداد، تمام مبلغ قرارداد جلالی را به وی پرداخت کند.

مدیر عامل سایپا صراحتا اشاره کرده که فردا تصمیم جدی درباره نیمکت سرمربی گری نارنجی پوشان خواهد گرفت. تصمیمی که 2 هفته است اتخاذ شده و تنها حالت عملی به خود پیدا نکرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: جلالی ، سایپا ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار