بخش خصوصی دروازه ورود تکنولوژی

یک کارشناس اقتصادی گفت: بخش خصوصی می تواند از طریق ارتباطات با بخش های خصوصی کشورهای دیگر، تکنولوژی را وارد کشور نماید تا از این طریق در جهت تحقق اهداف اقتصادی گام برداریم.

علیرضا پورفرج کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: زمانی دولت می تواند به صورت کارآمد عمل نماید که به بخش های اقتصادی کمتر ورود پیدا کند و اجازه دهد بخش خصوصی جایگاه خود را در اقتصاد بیابد.

وی هم چنین عنوان کرد: دولت باید صرفا وارد مباحث حاکمیتی شود و دست خود را از مسائل اقتصادی کوتاه کند تا بخش خصوصی وارد عمل شود.

پورفرج در ادامه اذعان کرد: به دلیل رانت هایی که در بخش دولتی وجود دارد؛ این بخش به صورت ناکارآمد عمل کرده و این امر بر روی بخش خصوصی سایه انداخته است.

وی با اشاره به نقش موثر بخش خصوصی درخصوص جذب سرمایه گذار خارجی اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند از طریق ارتباطات با بخش های خصوصی کشورهای دیگر، تکنولوژی و فناوری را وارد کشور نماید تا از این طریق در جهت تحقق اهداف اقتصادی گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خصوصی سازی نیازمندحمایت افکارعمومی هست درحال حاضرتمام مسولان نسبت به بخش خصوصی بدبین هستن ازجمله بانک های خصوصی وموسسات اعتباری خصوصی درایران اسلامی که وام بیشتربه واردکنندگان میدهندونرخ بهره وامشان به تولیدداخل بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
خصوصی سازی نیازمندحمایت افکارعمومی هست درحال حاضرتمام مسولان هم نسبت به بخش خصوصی بدبین هستن ازجمله بانک های خصوصی وموسسات اعتباری خصوصی درایران اسلامی که وام بیشتربه واردکنندگان میدهندونرخ بهره وامشان به تولیدداخل بالاست
آخرین اخبار