تقویم روزانه فوتبال

گل بازیکن ایران به بهترین دروازه بان جهان/گزارشگر فوتبال مجبور به خوردن کلاه شد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در 11 اردیبهشت (30آوریل) رخ داده است ، اختصاص دارد.

گل بازیکن ایران به بهترین دروازه بان جهان / گزارشگر فوتبال مجبور به خوردن کلاه شدبه گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، می پردازیم.

 

 *تساوی منتخب تهران و استوک سیتی

 

11 اردیبهشت 1352 تیم استوک‌سیتی با ستاره هایی مثل گوردن بنکس دروازه‌بان و جف هرست گلزن نامدار جام جهانی ۱۹۶۶ برای برگزاری یک بازی دوستانه به تهران دعوت شد و در ورزشگاه امجدیه(شیرودی) مقابل تیم منتخب تهران قرار گرفت.

در آن سال، ناصر حجازی دروازه‌بان شماره‌ی یک ایران و در اوج قدرت بود. در سوی دیگر گوردن بنکس به روزهای وداع خود از فوتبال نزدیک می‌شد. یاشین همتای روسی او مدت‌ها بود کفش‌ها را به دیوار آویخته بود و بنکس پرآوازه‌ترین دروازه‌بان فعال جهان به‌شمار می‌رفت.

آن بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. مسعود مژدهی مهاجم ایران با یک ضربه قیچی برگردان توانست دروازه بنکس را باز کند. وی یک روز بعد اعلام کرد به دلیل آسیب‌دیدگی چشم خود، به درستی مسیر ورود توپ به دروازه را تشخیص نداده است. همچنین گفته می‌شد بنکس پیش از این بازی حسابی برای بازیکنانی ایران کری خوانده بود و تاکید کرده بود اگر کسی بتواند دروازه او را روی پاشنه بچرخاند، مبلغی حدود هزار پوند به او بپردازد. البته سنگربان فراموش نشدنی استوک سیتی، پس از این مسابقه قولش را فراموش کرد! گل تیم استوک را نیز جف هرست مهاجم نامدار این تیم به ثمر رساند.

برخورد گرم بنکس با ناصر حجازی از نکات جالب آن دیدار بود.

تنها قهرمانی انگلستان در جام جهانی، با همین دروازه بان که 73 بازی ملی دارد رقم خورد. جف هرست نیز مهاجم آن تیم قهرمان جام جهانی انگلیس بود.

 

 

*جمله معروف گزارشگر انگلیسی و خوردن کلاه

 

30 آوریل 1938، تیم پرستون نورث در فینال جام حذفی انگلیس در حضور 93 هزار و 497 تماشاگر ورزشگاه ویمبلی لندن تیم هادرزفیلد را شکست داد. این مسابقه اولین فینال جام حذفی انگلیس بود که به طور زنده از تلوزیون پخش شد.

بازی در طول 90 دقیقه بدون گل مساوی شد و به وقت های اضافه رفت. اما تا آخرین دقیقه وقت های اضافه نیز هیچکدام از دو تیم موفق به گلزنی نشدند. در حالی که مسابقه بدون گل رو به پایان بود و ثانیه ای پایانی رو می گذراند ، گزارشگر مشهور تلوزیون انگلیس ، توماس وودروف گفت که اگر این مسابقه گل داشته باشد ، من کلاهم را می خورم . تنها چند ثانیه بعد تیم پرستون نورث صاحب ضربه پنالتی شد و  به گل رسید و توانست پیروز مسابقه شود.

البته وودروف نیز روی حرفش ماند و یک کلاه ساخته شده از کیک را خورد !

 

 

*اخراج مربی افسانه ای انگلیس

 

30 آوریل 1974 ، آلف رمزی سرمربی تیم ملی انگلیس که این تیم را به تنها قهرمانی اش در جام جهانی رساند ، از هدایت این تیم اخراج شد.

رمزی از سال 1963 و پس از یک دوره موفق در تیم ایپسوویچ تاون ، سرمربی تیم ملی انگلیس شد. او زمانی که به این سمت انتخاب شد ادعا کرد که انگلیس را در جام جهانی 1966 که میزبان آن بودند قهرمان می کند. البته او توانست قولش را عملی کند و انگلیس را به تنها عنوان قهرمانی جهانش رساند.

اما پس از این قهرمانی دوران افت انگلیس با رمزی آغاز شد. آنها در سال 1968 در مسابقات قهرمانی اروپا از بین 4 تیم سوم شدند. سپس در جام جهانی بعدی در مرحله گروهی حذف شدند. تیم ملی انگلیس سپس جواز حضور در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1972 را به دست نیاورد.

سپس انگلیس با هدایت رمزی جواز حضور در مسابقات جام جهانی 1974 را نیز به دست نیاورد و پس از این ناکامی ، رمزی پس از 11 سال از هدایت این تیم اخراج شد.

او در 119 مسابقه هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده داشت و 69 پیروزی ، 27 تساوی و 17 شکست حاصل کارش بود.

رمزی در سال 1999 بر اثر حمله قلبی درگذشت.

 

*تولد هافبک سابق یونایتد

 

30 آوریل 1981 ، جان اوشی هافبک دفاعی ایرلندی سابق منچستر یونایتد متولد شد.

او فوتبال حرفه ای اش را از سال 1999 در تیم منچستر یونایتد آغاز کرد و 12 سال در این تیم بازی کرد. البته او در این مدت دو فصل را به طور قرضی در تیم های دیگر بازی کرد. او در مجموع 393 مسابقه را برای شیاطین سرخ انجام داد و 15 گل به ثمر رساند. او در این مدت افتخارات زیادی را به دست آورد که پنج دوره قهرمانی لیگ برتر و یک دوره قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ، مهمترین آن است.

اودر سال 2011 منچستر را ترک کرد و به ساندرلند پیوست و تاکنون در این تیم بازی می کند.

جان اوشی تاکنون 110 بازی برای تیم ملی ایرلند انجام داده و سه گل به ثمر رسانده است.



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار