فرسودگی تجهیزات مهمترین مشکل دانشگاه علم و صنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران، فرسودگی تجهیزات را مهمترین مشکل این دانشگاه اعلام کرد و گفت: برای حل این مشکل نیاز به انجام بازسازی و تهیه وسایل پیشرفته تر است.

محسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زیر ساخت های لازم برای توسعه پردیس مرکزی دانشگاه و واحد های مجازی انجام شده اما مهمترین مشکل در این زمینه فرسودگی تجهیزات آزمایشگاهی است که نیاز به بازسازی و تهیه تجهیزات پیشرفته وجود دارد.

کلانتر درباره بودجه آموزش در دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: بودجه دانشگاه ها همه ساله رشد دارد اما می توان به جرات گفت حدود 50 درصد از بودجه دانشگاه صرف حوزه ی آموزش می شود. بودجه سایر معاونت ها بر اساس طرح ها و برنامه هایشان به صورت برنامه محور تخصیص می یابد.

وی در خصوص توجه دانشگاه علم و صنعت به اقتصاد دانش بنیان، اظهار داشت: یکی از پر اهمیت ترین موضوعات حوزه پژوهش اقتصاد دانش بنیان است. اکنون 10 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که دانشگاه این شرکت ها را گسترش می دهد.

کلانتر با بیان اینکه هدف این شرکت ها تبدیل محصول به فناوری است، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان با ارائه طرح و برنامه می توانند علم را به عمل تبدیل کرده و در نتیجه ارز کمتری از کشور خارج می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره تبدیل علم به ثروت اظهار داشت: یادگیری دانش و تبدیل آن به ثروت مهمترین مرحله در این حلقه است؛ در نهایت از همین فاکتور برای توسعه علم استفاده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار