ارزیابی دانشگاه‌ها گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی

قائم مقام وزیر علوم از رونق کیفیت به عنوان یکی از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد.

محمد تسلیمی قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ارزیابی کیفی در دانشگاه ها و آموزش عالی ضرورتی است که همگان باید با هم اندیشی آن را تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه پیشینه تمدنی ما سرآمد علمی در جهان بوده و این امر باید تداوم داشته و احیا شود، افزود: تمام کسانی که دانشگاه موفق، موثر و معتبر می خواهند، باید ملاک‌های دانشگاه با کیفیت را جستجو و خود را با آنها مجهز کنند؛ تا دانشگاه موفق، موثر و مطرح در سطح جهانی را داشته باشند.

قائم مقام وزیر علوم درباره تاثیر ارزیابی کیفیت دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: ارزیابی کیفیت نه تنها بی تاثیر نیست، بلکه بسیار اثرگذار است. درحقیقت اقتصاد مقاومتی به معنای صحیح و با کیفیت کار کردن در تمام امور کشور است.

وی افزود: با کیفیت کار کردن یعنی پایدار و مقاوم شدن اقتصاد در برابر هر موجی (چه موج مثبت و چه موج منفی) که به آن می رسد. همه در کشور مشمول اقتصاد مقاومتی می شوند؛ مثلا هر دانشجویی که در دانشگاه یک سررشته علمی دارد فقط سوادآموزی سطح بالا را پیدا نمی کند و عملا برای اشتغالزایی و عهده‌دار شدن بخشی از امور کشور مرتبط با رشته خود آماده می شود.

تسلیمی اظهار داشت: در حقیقت با کیفیت و صحیح کار کردن در هر قشر و موقعیتی بخصوص در قشر دانشجویی می تواند یکی از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار