علی رهبری:

برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از جهات مختلف به نفع موسیقی است

برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از هر جهت به نفع موسیقی کشورمان است و خوشحالم که مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید قدر این موسیقی را دانست.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره موسیقی نواحی؛ علی رهبری موسیقیدان برجسته کشورمان و رهبر ارکستر سمفونیک تهران با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی گفت: برگزاری جشنواره از هر جهت کار پسندیده‌ای است و بسیار خوشحالم که مسئولان در تهران به این نتیجه رسیده‌اند که باید قدر این موسیقی را دانست و چه بهتر اینکه این جشنواره در شهری به جز تهران برگزار می‌شود.  

رهبری با اشاره به اینکه خودش در سنین نوجوانی و با موسیقی سنتی کارش را آغاز کرده و علاقه زیادی به ویلون و نی دارد، ادامه داد: یادم هست که نقریبا 15 یا 16 سال داشتم که با آقای ناهید به اصفهان رفتیم و آنجا به ما گفتند که در یک روستایی شخصی هست که گوشه‌هایی را می‌شناسد که کس دیگری آنها را کشف نکرده و ما باید برای اینکه آن گوشه‌ها را یاد بگیریم باید به آن روستا می‌رفتیم.  
 
این استاد موسیقی و رهبر ارکستر گفت: من متوجه هستم که این جشنواره چه اهدافی دارد و امیدوارم کسانی‌که این جشنواره را برگزار می‌کنند به اهداف خود برسند، چراکه موسیقی نواحی و محلی ما مانند یک گنج گرانبها است و باید آن را شناخت و از آن محافظت کرد.
 
نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دبیری ایرج نعیمایی از روز  17 تا 21 اردیبهشت‌ماه جاری در شهر کرمان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار