نیروهای ویژه علی منصور و خلع سلاح پرسپولیس

علی رضا منصوریان سرمربی نفت برای پیروزی مقابل پرسپولیس از نیروهای ویژه ای استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال نفت تهران به تنها تیمی تبدیل شد که در نیم فصل دوم لیگ توانست پرسپولیس و استقلال را شکست داده و به رکورد 224 روز بی شکستی سرخ پوشان پایتخت پایان دهد برای رسیدن به این موفقیت در کنار تلاش بازیکنان، زحمات شبانه روزی کادرفنی و آنالیزورهای این تیم نقش اساسی را ایفا کرد.

منصوریان، دستیاران و آنالیزورهایش بلافاصله پس از شکست مقابل سپاهان کار خود را برای برد پرسپولیس به کار گرفتند. آن ها در این فاصله زمانی 4 روزه ساعت های بسیاری را روی عملکرد تک تک بازیکنان و کارهای تیمی شاگردان برانکو وقت گذاشتند.
 
علی اصغر مدیرروستا یکی از کارشناسان فوتبال کشورمان اطلاعاتی را درباره سبک بازی نفت برای برتری مقابل پرسپولیس را در اختیار ما قرار داد و شناخت منصوریان نسبت به تیم حریف را یکی از دلایل این برتری شمرد.

براساس همین شناخت و آنالیز دقیق، منصوریان نقطه قوت سرخ پوشان در زمان حمله یعنی نفوذ طارمی و علیپور به عمق خط دفاعی را بست و با ایجاد دیواری بین این 2 بازیکن و 3 هافبک پرسرعت و نفوذی پرسپولیس یعنی محسن مسلمان، امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده، عملا صدرنشین لیگ را به ارسال از جناحین مجبور کرد. ارسال هایی که با توجه به حضور علی رضا بیرانوند در درون دروازه و سرزنی سید جلال و بلندی قد سیامک کوروشی و محمد دانشگر نسبت به مهاجمان پرسپولیس، هیچ فایده ای برای شاگردان برانکو نداشت.
 
اما اوج هنر کادرفنی نفت به اواخر نیمه دوم این بازی بر می گشت. جایی که با آمدن مجتبی حق دوست تند و تیز به میانه میدان و ارسلان مطهری به رأس خط آتش نفتی ها و همکاری این 2 بازیکن با وحید امیری، ورزشگاه آزادی را به جهنمی برای بابک حاتمی دفاع راست پرسپولیس تبدیل کرد و همین عامل سبب رسیدن زرد پوشان پایتخت به 2 گل و برتری قاطع مقابل صدرنشین لیگ شد.
 
نکته جالب توجه اینجاست که نفتی ها در این بازی به هیچ وجه از نقطه قوت خود در زمان حمله یعنی ارسال های خطرناک ایمان مبعلی بهره نبردند و با استفاده از عمق دفاع حریف و فضای خالی پشت سر بابک حاتمی، چنین بلایی را سر پرسپولیس آوردند.
 
در این میان علاوه بر هوشمندی علی رضا منصوریان و محمد خرمگاه نفرات اول و دوم کادرفنی نفت، باید اشاره مختصری هم به تاثیر سایر اعضای این کادر بیاندازیم.
 
نفتی ها تا آخرین دقیقه این بازی از لحاظ بدنی کم نیاوردند. پس از درگذشت علی اکبر دارستانی مربی بدنساز صاحب سبک این تیم، علی چینی و غلامحسین حسنوی ضمن کمک به منصوریان در امور فنی، وظیفه آماده سازی بازیکنان این تیم را به عهده گرفته اند و با تلاش های خود از لحاظ فیزیکی نفتی ها را مقابل پرسپولیس به سطحی رساندند که توانایی 120 دقیقه بازی را نیز داشتند.
 
محسن سیدی مربی دروازه بان های نفت در روز طلایی بیرانوند مقابل سرخ پوشان، نقش بی بدیلی داشت و نباید از زحمات این مربی در رسیدن به موفقیت های فعلی دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان، بی تفاوت گذشت.
 
محمد صالح مصطفوی که با وجود جوانی سابقه دستیاری والترزنگا مربی سرشناس ایتالیایی را در کارنامه دارد، به همراه مهدی خانبان و کیانوش که از آنالیزورهای نفت محسوب می شوند نیز در روز باشکوه نفت، نقش مهمی ایفا کردند.
 
البته راهنمایی های مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی کشورمان به کادرفنی نفت، در برد این تیم برابر پرسپولیس بی تاثیر نیست.
 
ضمن این که باید اشاره ای به تلاش های زیوری و قربانی پزشکان نفت برای به بازی رساندن سید جلال حسینی و ایمان مبعلی و حمایت های رحیم ایرانیان سرپرست تیم نفت که با وجود مشکلات مالی فراوان و به قول منصوریان «طوفانی» باشگاه نفت، پدرانه از بازیکنان و کادرفنی حمایت می کند، در ثبت این پیروزی بزرگ مقابل 80 هزار هوادار پرسپولیس به راحتی عبور کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار